Quote from Guest on 24 August 2010, 12:22Nu har jag läst ca hundraförton trådar här kring klingor och kassetter så jag kanske får spott och spe för att starta ytterligare en tråd : ) Hur som haver: någon som har något att säga när det gäller skillnaden på att köra 39/53 fram vs 30/39/52?
Anledni
Nu har jag läst ca hundraförton trådar här kring klingor och kassetter så jag kanske får spott och spe för att starta ytterligare en tråd : ) Hur som haver: någon som har något att säga när det gäller skillnaden på att köra 39/53 fram vs 30/39/52?
Anledni
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 12:32Köp 50-36 och kör med det, sen kan du byta kasset om du vill ha lättare växlar
Köp 50-36 och kör med det, sen kan du byta kasset om du vill ha lättare växlar
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 12:34Kanske jag lika gärna kan köpa en helt ny cykel?! ; )
Där har du det 😉
Nej man kanske ska ta och prova med ett CT 50/36 och en 12-27 kassett.
Andrew var snabbare än mig. Och det var ju ovanligt att någon är det , inte;)
Vänligen
P..
Kanske jag lika gärna kan köpa en helt ny cykel?! ; )
Där har du det 😉
Nej man kanske ska ta och prova med ett CT 50/36 och en 12-27 kassett.
Andrew var snabbare än mig. Och det var ju ovanligt att någon är det , inte;)
Vänligen
P..
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 15:50Håller med föregående inlägg att du bör byta till kompaktdrev i första hand, då trippel är avsett att jobba ihop med en longcage bakväxel och trippel framväxel. Dessutom åker du eventuellt på att byta vänster växelhandtag då du går från 2 till 3-delat.
Vi
Håller med föregående inlägg att du bör byta till kompaktdrev i första hand, då trippel är avsett att jobba ihop med en longcage bakväxel och trippel framväxel. Dessutom åker du eventuellt på att byta vänster växelhandtag då du går från 2 till 3-delat.
Vi
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 16:57Thanks för tips. Österrikarn jag just snackade med i en butik som körde mkt kuperad lvg sa samma sak. Byta till trippel kostar mer än det smakar både vad gäller pengar och meck. Han föreslog att köra 50/34 ihop med 12/25 som första steg och se om man tyck
Thanks för tips. Österrikarn jag just snackade med i en butik som körde mkt kuperad lvg sa samma sak. Byta till trippel kostar mer än det smakar både vad gäller pengar och meck. Han föreslog att köra 50/34 ihop med 12/25 som första steg och se om man tyck
Quote from ellen olsson on 24 August 2010, 17:1634-25 motsvarar 39-29 så det räcker långt. Monte Zoncolan och Prato Maslino funkar iallafall.
34-25 motsvarar 39-29 så det räcker långt. Monte Zoncolan och Prato Maslino funkar iallafall.
Quote from Berit Bengtson on 24 August 2010, 17:30Anders:
Visst är det enklare att byta till ett compact-vevparti, men det är inte alls säkert att det blir bättre än ett trippel, eller ens lika bra som nuvarande vevparti.När man jämför utväxlingar så skall man inte bara jämför de lättaste (39/25 och 34
Anders:
Visst är det enklare att byta till ett compact-vevparti, men det är inte alls säkert att det blir bättre än ett trippel, eller ens lika bra som nuvarande vevparti.
När man jämför utväxlingar så skall man inte bara jämför de lättaste (39/25 och 34
Quote from ellen olsson on 24 August 2010, 17:33I Sverige växlar jag nästan aldrig fram när jag kör med kompaktvevparti.
I Sverige växlar jag nästan aldrig fram när jag kör med kompaktvevparti.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 17:35Det går också att trampa fortare.
Det går också att trampa fortare.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 17:49Thanks Håkan! E onekligen rätt mkt att tänka på för en glad amatör det där. Tror jag kommer satsa på att köpa hela vevpartiet och kunna byta tillbaka om man vet att man ska köra mkt platt. Men i nåra år framöver här nere kommer det nog bli mkt riktigt rej
Thanks Håkan! E onekligen rätt mkt att tänka på för en glad amatör det där. Tror jag kommer satsa på att köpa hela vevpartiet och kunna byta tillbaka om man vet att man ska köra mkt platt. Men i nåra år framöver här nere kommer det nog bli mkt riktigt rej