Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel3 klingor fram på lvg-hoj?
You need to log in to create posts and topics.

Servus Zusammen,

Kör själv med 3 klingor fram, men om jag skulle köpa en ny cykel så skulle jag nog välja kompakt med 50/34. En kompis har det och han är väldigt nöjd. Själv skulle jag nog inte orka uppför backarna i Alperna med 39 fram, för fet och för

Över 25% lutning bör man har ett rep runt magen 😉

Håkan: Jag hade en Nishiki med kompakt i några år förr och de va inga problem i Sverige trots att jag är en motionär (som ligger mellan 25-35 km/h mest hela tiden), kadens 85 hade jag dock inte, snarare 105.. 🙂

Yupp. Det blev rast vila på ett ett par ställen uppför den värsta backen mellan Obertraun och Bad Aussee över Koppenpass nu senast. Men det va självfallet 39:ans fel. Med en 34:a hade jag ju flugit över passet. Eeeeh... Jo säkert... 😉

Det hjälper inte med ett snöre runt magen om ingen vill dra i det. :@

Cyklade till Bregenz ikväll (igår kväll) och "hittade" av misstag en backe med 19% lutning, dessutom betydligt längre än den med 25%.

På vägen hem kom ett par från SC Christazhofen ik

Har du nåra fler bra tips på lvg-rundor i Alperna, Per? Nu är väl iofs Bregenz precis exakt så långt västerut i Österrike man kan komma och inte direkt nästgårds till Wien där jag bor men ändå... Man reser ju mkt med cyklarna i Alperna.

Ja, hittar du någonstans i Österrike som är längre bort från Wien än Bregenz är du inte dålig.

Har inga direkta tips på rundor i Alperna. Men jag brukar använda mig av Quäldich (http://www.quaeldich.de/), där finns det många rundor att välja på.
Dessutom

Här finns det en Österrikare som bor i Sverige istället. (hv)
I somras var jag och en barndoms kamrat och cyklade uppför Grossglockner Hochalpenstrasse. Fantastiskt att cykla upp där. Jag lånade en annan kompis Canyon hoj med tre klingor fram.
Fundera på

Servus Hansi,

Glocknerkönig nästa år vore nått. Det är ju bara 27 km. 😉
Sätt in det i kalendern. Jag är med!!

Anders: Min kompis har massor med tips om cykling i Alperna på sin sajt, http://www.cycloclimbing.com/