Quote from Guest on 22 June 2010, 12:02Är på gång att köpa ny pulsklocka, har för närvarande en Polar rs300x + G1 gps-sensor men vill b la slippa ha den lösa gps:en och har därför börjat titta på Garmin.
Väljer mellan 305 och 310XT, har lite beslutsvånda... Som jag ser det är det batteritiden
Är på gång att köpa ny pulsklocka, har för närvarande en Polar rs300x + G1 gps-sensor men vill b la slippa ha den lösa gps:en och har därför börjat titta på Garmin.
Väljer mellan 305 och 310XT, har lite beslutsvånda... Som jag ser det är det batteritiden
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 12:12310 har också vibratorsignal så om du spinger tex intervaller med hög musik kan du ändå få veta från klockan att du skall byta hastighet.
Det är faktiskt en av de stora anledningarna att jag skall byta från min T6c till en 310. Det och att GPSpucken till
310 har också vibratorsignal så om du spinger tex intervaller med hög musik kan du ändå få veta från klockan att du skall byta hastighet.
Det är faktiskt en av de stora anledningarna att jag skall byta från min T6c till en 310. Det och att GPSpucken till
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:05Har själv en 305:a och precis som du själv är inne på så räcker nog den till dig. Vad jag känner till så är det de skillnader som ni båda nämner. En sak till skulle väl vara att 310:an är något mindre och smidigare vad jag vet. Har du inte behov av de fun
Har själv en 305:a och precis som du själv är inne på så räcker nog den till dig. Vad jag känner till så är det de skillnader som ni båda nämner. En sak till skulle väl vara att 310:an är något mindre och smidigare vad jag vet. Har du inte behov av de fun
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 20:15Storleksmässigt är det knappast någon skillnad i praktiken. Både 305 och 310XT är rätt klumpiga men det är inte något som stör medan man tränar.
Skillnaderna är rätt små (vibration, batterikapacitet, display, vattenskydd etc) och finns med stor sannolikh
Storleksmässigt är det knappast någon skillnad i praktiken. Både 305 och 310XT är rätt klumpiga men det är inte något som stör medan man tränar.
Skillnaderna är rätt små (vibration, batterikapacitet, display, vattenskydd etc) och finns med stor sannolikh
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 22:14Ok, tack alla för bra respons! Det känns som att jag bestämt mig, 305:an duger mer än väl åt mig nu och ett tag framåt... eller? Närå, så blir det, lägger beställningen i morron! Ska bli kul med en ny "leksak" 😀
Ok, tack alla för bra respons! Det känns som att jag bestämt mig, 305:an duger mer än väl åt mig nu och ett tag framåt... eller? Närå, så blir det, lägger beställningen i morron! Ska bli kul med en ny "leksak" 😀
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 22:22Har en polare som använder ett extra batteripack när han är ute på långturer med cykeln och inte vill riskera att klockan lägger av.
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=31986&path=97000000,119000000,149500000,156000000
Han
Har en polare som använder ett extra batteripack när han är ute på långturer med cykeln och inte vill riskera att klockan lägger av.
Han
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 22:26Kent
Jag har själv en 305 och tycker den är jättebra. Jag har kikat lite på nya FR 110 av en slump och det är inget dumt alternativ om man endast víll ha standard typ tempo, sträcka och puls och får en mindre klocka med längre batteritid på köpet. http:/
Kent
Jag har själv en 305 och tycker den är jättebra. Jag har kikat lite på nya FR 110 av en slump och det är inget dumt alternativ om man endast víll ha standard typ tempo, sträcka och puls och får en mindre klocka med längre batteritid på köpet. http:/
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 10:19Då så är en 305:a beställd, 1649 kr på PC CITY, som hittat! 😀
-->Torbjörn: Låter helt klart intressant med lösningen med batteripacken!
-->Harald: Skönt att höra att du är nöjd med 305:an
Då så är en 305:a beställd, 1649 kr på PC CITY, som hittat! 😀
-->Torbjörn: Låter helt klart intressant med lösningen med batteripacken!
-->Harald: Skönt att höra att du är nöjd med 305:an
Quote from Funbeat user on 25 June 2010, 18:33Min bedömning är att 305:an är ganska instabil. Jag har fått den utbytt två gånger på tre år pga att den lagt av. Har även hänt kompisar.
Jag hoppas 310:an är stabilare.
Min bedömning är att 305:an är ganska instabil. Jag har fått den utbytt två gånger på tre år pga att den lagt av. Har även hänt kompisar.
Jag hoppas 310:an är stabilare.
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 19:12Jag startade en ny diskussion med spekulationer om ny Forerunner på väg (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=824352).
Oavsett om det är en på väg eller inte, så vill jag ha en klocka fram tills nya lanseringen. Jag är medveten om skillnad
Jag startade en ny diskussion med spekulationer om ny Forerunner på väg (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=824352).
Oavsett om det är en på väg eller inte, så vill jag ha en klocka fram tills nya lanseringen. Jag är medveten om skillnad