Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Min 310XT, som är 4 år gammal. sjunger på sista versen och behöver bytas ut. Men till vaddå?

NOT: Att köpa en ny 310 är väl ett alternativ, men jag tycker att utvecklingen borde gått så mycket framåt på 4 fyra år, så det tar emot att köpa en likada

Fenix 2 är en väldigt trevlig klocka om man håller på med många olika idrotter. Den har också barometrisk höjdmätning om man vill ha bra höjdmätning.

Fenix2 - varje sport (upp till 19 olika, varav 3 egna) kan ha flera datasidor och varje sida kan ha upp till 4 värden

http://www.dcrainmaker.com/2014/03/garmin-fenix2-multisport.html#data-fields-pages-and-customization

FR620, FR610 och 910XT - varje spo

Har själv kört 305 i många år.
Bytte till 910XT för simningen och är nöjd med klockan och funktionerna.
En kompis kör Fenix och är nöjd.
Flera av träningskompisarna har bytt till Suunto Ambit 3 (svära i kyrkan) men skulle jag byta idag så defenitivt Ambit

Har Fenix 2. Det är en OK klocka, men den har en del problem som jag hoppas är barnsjukdomar.
Dels är GPS-precisionen so-so ibland. Samma problem som 620 som har samma GPS-chip. Tidigare körde Garmin med SIRFstar och nu är det MediaTek tror jag.
Och dels

Jag använder 910XT och fästmannen Fenix2 och vi är nöjda båda två. Antagligen har vi haft en sagolik tur för några stora buggar eller problem har varken han eller jag råkat ut för.

Mats: hur har de lyckats få tag i Ambit 3 då den inte är släppt än?

Vad gäller datafält så funkar 310 och 910 på samma sätt (jag har haft båda). Jag tycker överlag att det är liten skillnad mellan dom två (frugan behövde klocka så hon fick min 310 och jag köpte ny 910). Nu gillar jag 310/910 så för mig är det ingen nackde

När man talar om trollen. Kom nyss en uppdatering till Fenix 2...

Changes made from version 3.60 to 3.70:

Fixed potential issue where device could become unresponsive during an activity
Fixed potential issues with ANT sensor communication consistency

P

Tack för alla tips, hoppas kunna läsa alla länkar under dagen.

Det är flera av er som talar om "multisport". Nu ägnar jag mig inte åt multisport (och därför behöver inte klockan vara vattentät, mer än för regn), men det som jag ser som en fördel med 310: