Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tibor, om man har möjligheten att välja mellan vilken färg som helst (svart i detta fallet) och brandgult så väljer man brandgult. Alltid.

Du menar orange?
(G, D & R)

Polars fördel, när nu Christer blasfemiskt nämner det märket i denna grupp, är att den och dess pulsband är kompatibel till många maskiner på gym, som spinningcyklar, löpband, crosstrainer. Om man nu inte är allergisk mot både Polar och att träna inomhus.

Har tidigare löpt med 310:an, och numera med 910:an.

Mycket bra och kompetenta klockor båda två!!

Är det inte för mycket skillnad i pris hade jag tveklöst kört på 910:an. Det är en nyare modell, som uppdateras och som har lite fler features. Visst, som

🙂
(Orange är en frukt som man pressar och häller i vodkan..)

Har bara erfarenhet av 910 och ganska kort sådan. Den fungerar i vart fall utmärkt och jag har inte haft något problem med några knappar, mer än att stundtals lära mig trycka dem i rätt ordning, Reset och Start är väl de två lättaste knapparna.
Sen vad so

Det bidde en 910:a och jag har använt den på 6-7 pass hittills.

Vågade inte köpa en orange 310:a, vill inte riskera att den hamnar i vodkan.

En smula irr blev jag först över att knapparna inte var lika stora och sköna som på 310. Men det var bara när ja

Ser i specifikationen att 910:an har barometrisk höjdmätare. Då får man både verkliga och mer noggranna höjddata än via t.ex. SportTracks med höjdkorrigeringsplugin.

Jag har läst att den barometriska mätningen i 910 är ganska kass. Det kanske dom har fixat i senare uppdateringar (?), men enligt vad jag läste då så vill man nog fortfarande ha justeringarna mot kartan. Undrar förresten vad man kan vänta sig av dom, slog

Barometrisk mätning har bättre korttidsstabilitet, men sämre långtidsstabilitet.