Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Någon mer än jag som har problem med träningspassens datum om man slår på klockan inomhus och alltså inte synkar med GPS?

Jag kör senaste Firmware och tror detta är någon ny bugg.

När man laddar upp träninspassen till Garmin Connect så får passet datum

Nej, det är inte en ny bugg utan ett hårdvaruproblem som Garmin haft på vissa enheter sedan 310:an lanserades. Konstigt att de aldrig kommer tillrätta med det - eller i alla fall sorterar bort felaktiga enheter i produktion.
Kontakta Garmin support och be

Skumt, jag är nästan säker på att det har fungerat tidigare på min klocka. Tror dessutom att garantin gått ut men iofs var Garmin sjyssta att byta pulsbandet när det strulade.

Är det fler som har samma problem eller har ni andra fått era klockor fixade/u

Jag har samma problem på min 305:a, mycket märkligt problem. Jag tror också att det har fungerat tidigare

Jag har inte kört utan GPS sedan i vintras.

Fick samma problem idag också så nåt lurt är det allt. Såg att det fanns en ny firmware till 310:an men ingen i release notes som tyder på att de fixat detta men ska testa att uppgradera iallafall.

Varning: Firmware 3.7 har ganska många nya buggar. Se garmins forum för mer info. Tänk på att du inte kan byta tillbaka när du en gång uppgraderat. Själv väntar jag på nästa mjukvaruversion som förhoppningsvis innehåller fixar för de flesta buggar.
Edit:

Jag hade 3.70 men upplevde inga speciella buggar bortsett från de som jag noterat här. Men osäker på om de kom med 3.70 eller tidigare.

Håller på att lägga in 3.90 nu.

Hur ligger det till egentligen, är det fel på klockan och att man således ska få den utbytt om man har detta problem?
Eller, är det som supporten säger att det är bara att köpa läget. Detta innebär att man måste ut i kylan efter t.e.x. ett spinningspass f

Har du någon gång haft den utomhus med GPS-synk efter en uppgradering av mjukvaran så bör datumet stanna kvar.