Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej och suck.
De senaste 2 veckorna har inte min Garmin 310XT fungerat. Den hittar inga satelliter. Jag har varit ute massor gånger och testat men den vill inte. Jag har kunnat ta tiden och får in pulskurvor efter träningspassen, men jag ser inget avstån

Låter på mig som ett hårdvarufel, antingen antenn eller GPS-enhetens kontakt med resten. Blir nog att reklamera.

Se till att du är på ett ställe där det är helt öppet (syn mot horisonten åt så många håll som möjligt) och stå still tills klockan får fix.

Om man rör sig får den svårare att få fix.

Det där med öppet runt om är inget problem. Då jag flyttat till Skåne så bor jag mitt på en åker...:-)
Brukar lägga ut klockan i trädgården medans jag går in och knyter skorna och fyller vätskebältet.

Du har inte råkat stänga av GPS-funktionen av misstag?

GPS är alltid på efter omstart

Emelie, har du provat pil upp/pil ner när klockan väntar på satelliter? Där kan du se om du har nån mottagning alls

En normal klocka frågar kommer ihåg datum så när den ställer frågan så är det korrekt datum den har. Om du inte gjort reset eller laddat ur batteriet helt sedan du ställde in datum eller hade kontakt med satelliterna senast så kan du dessutom ha en klocka

Jag fick liknande (förutom datumdelen), försökte allt. Bara tvärdog från ena dagen till andra. Reklamerade och fick ny.

Får nog ta kontakt med den där Garmin support...

12