Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

min 310XT har på senare tid haft svårt att komma överens med Funbeat. Vid överföringen så läggs det till tid på rundan, allt från ett par minuter upp till 10 minuter.

Och är nog inget fel på själva klockan, för överföring till Traning Center och m

Det är nog funbeat självt som har en annan åsikt. Data kommer ju från en fil som din Garmin ANT Agent har lagrat i din dator. (Dvs samma fil som även laddas upp till andra program som Training Center eller vad du nu använder...)

Hur kommer det sig då?

Om det är samma fil, så borde väl tolkningen av den vara samma också...

Japp, har exakt samma problem efter att jag har uppgraderat ANT agenten. Den verkar ta totaltid isf moving time. Har du också uppgraderat? Har ett ärende med Garmin supporten 🙁

https://forums.garmin.com//showthread.php?t=16413

I filen står koordinater och tider (med mera) - det måste till lite beräkningar för att få fram sträckor!

Om Olle har samma problem som Johan så är det nog den senaste versionen av ANT-agenten som ställer till det. Stega tillbaka en ver och testa.

Nja, I mitt fall så sänder 310:an rätt data till Training Center och myConnect, men fel till Funbeat.

Efter att ha studerat det hela lite nogrannare så verkar det som det följer med 3 olika tider vid överföring från 310:an (Åtminstone enligt myConnect),

Tid
Färdtid
Elapsed time

Det verkar som om TraningCenter och myConnect använder sig av Tid, medan Fun

Precis. Jag har exakt samma synch mellan klocka, training center o myconnect. Innan min uppgradering av ANT så fick FB färdtid istället för elapsed time. Som det är nu med elapsed time i FB är det ju helt värdelöst.

Jag har dock inte hittat ngt sätt att