Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sliter de lika mycket på kroppen?
Har liten skada som jag känner av först efter 4-5 km så tänkte att detta kunde vara ett bra sätt att undvika det problemet.

Såg att du klarat warcraft II.. (lite kär redan) ^^, angående din fråga så gissar jag på att det inte är optimalt att träna när du känner av en skada, lite.. inte heller optimalt att träna 5 ggr i veckan om du vill bli frisk från skadan.. Tyyyp.

Kör 3

Hehe var ganska länge sedan, inte skrivit i bloggen på evigheter 😛
Men tack, var imponerad av mig själv 😛

Ska ta det försiktigt... Skador blir väl inte värre så länge man slutar innan det gör ont?

Bättre att springa kortare rundor så du inte ens känner att det börjar göra ont 😉

Burjat kunna springa 5,4 spåret nu utan känningar alls!
Nackdel är att jag är halvdöd efter att ha sprungit med någon som börjar hårdare än jag föredrar.
Fördel är att det leder till nya personbästa på sträckan.

Om du är skadebenägen så se till att värma upp ordentligt innan du sätter av i hög fart.

Jag brukar mjuka upp lederna med benböj och tåhävningar och gå raskt de första 50 metrarna.
Försöker hålla igen första kilometern också men min totala strecka nu är kortare än de flestas uppvärmning 😛

Lioa: Cykla till ormberget inför träningspassen så har du i alla fall 10 min uppvärmning från björkskatan.

Rätt ordentlig uppvärmning dessutom. Den där backen är ingen favorit direkt...