Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

har en FR405cx med senaste ANT 2.21 ver installerad. Allt funkade felfritt till för ett par veckor sedan.

Var ute och cyklade och tyvärr dog kolckan pga av att jag inte laddat den. Inga problem - rundan i traning center och garmin connect blir ju b

Jag har haft problem med att föra över till garmin connect senaste veckorna. De har problem med servrarna. Prova att logga in till garmin connect och ta "överför" därifrån. Det funkar för mig(ibland). Du kan också ladda upp manuellt. Filerna för de senast

Jag hade ett liknande problem med min 405. Det var en runda Garmin connect vägrade ta. Öppnade tcx filen i en texteditor och märkte att de sista punkterna var helt fel (fel datum, etc).

När jag tog bort de felaktiga punkterna från filen, gick det utmärkt

Gissar att någon fil i klockan blivit korrupt.
Radera alla träningar ur klockan och börja om. De du redan tankat över kommer finns kvar i datorn.

Ja, och sen det andra köret med senaste mjukvaror osv.

Precis nu kom det en uppdatering till ANT Agent v2.2.5. Kanske den hjälper.

Hej,

har varit bortrest men nu fått hjälp av Funbeat, ett annat forum och Garmins support...

Det är ANT Agent 2.2.5 som är boven i mitt drama.

https://forums.garmin.com/showthread.php?t=95

Jag följde dessa råd men då jag kör Vista är det ett par extra

Ehh har du drivrutiner som funkar för vista 64bitars?

"Ehh har du drivrutiner som funkar för vista 64bitars?"

Nu blev jag väldans osäker och skall dubbelkolla om det verkligen är 64-bitars Vista jag har. Svar kommer i morgon för nu är jag inte hemma och skriver tyvärr...

Jag var också tvungen att nedgradera till ANT Agent 2.2.1

Verkar som alla med 405CX har problem med nya ANT. Otroligt korkat av Garmin att släppa en ny version utan att testa med alla klockmodeller.

Så här står det under Kontrollpanelen - System:

Windows Vista (visste jag redan)

Systemtyp: 64-bitars operativsystem.

Så det verkar som informationen i mitt förra system stämmer.

Hur jag fått tag i drivrutiner? Jag installerade bara min FR405CX enl.

12