Quote from Guest on 12 April 2010, 12:48Någon som kan reflektera kring att springa 2 pass på vardera 5 km, eller ett pass på 10 km. Så klart så har mål, form och genomförande betydelse. Jag har 5 km till jobbet och springer så ofta jag kan och funderar på hur jag kan nyttja tiden bäst, därav fr
Någon som kan reflektera kring att springa 2 pass på vardera 5 km, eller ett pass på 10 km. Så klart så har mål, form och genomförande betydelse. Jag har 5 km till jobbet och springer så ofta jag kan och funderar på hur jag kan nyttja tiden bäst, därav fr
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 12:585+5 känns i kortaste laget. Ett morgonpass om 5k kan vara tillräckligt men det andra bör sannolikt vara lite längre.
Vad sägs om att springa en omväg hem? Eller ännu hellre att springa 5+10?
5+5 känns i kortaste laget. Ett morgonpass om 5k kan vara tillräckligt men det andra bör sannolikt vara lite längre.
Vad sägs om att springa en omväg hem? Eller ännu hellre att springa 5+10?
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 13:07Yes, blir en omväg ibland.
Tanken med frågan var framförallt distanserna i realation till varandra och vilka möjligheter de ger. Exempelvis ett fartpass på 5 km och återhämtning under dagen, samt en lungnare runda hemåt. Blir det någon återhämtning unde
Yes, blir en omväg ibland.
Tanken med frågan var framförallt distanserna i realation till varandra och vilka möjligheter de ger. Exempelvis ett fartpass på 5 km och återhämtning under dagen, samt en lungnare runda hemåt. Blir det någon återhämtning unde
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 13:24Finns precis en likadan diskussion sedan några veckor tillbaka...
Finns precis en likadan diskussion sedan några veckor tillbaka...
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 13:28Jag har inte lyckats finna några bra sök-kriterier, men du kanske har några tips?
🙂
Jag har inte lyckats finna några bra sök-kriterier, men du kanske har några tips?
🙂
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 13:32Kanske ett upplägg att testa för 5+5.
Morgonjogg 5km i lugnt tempo.
Hem.
1km uppvärmning.
12x 250m, vo2max ansträngning, joggvila
1km nedjogg.Tröskel, progressivt eller andra kvalitetspass görs bäst med längre distans.
EDIT:
Skrev först även ett b
Kanske ett upplägg att testa för 5+5.
Morgonjogg 5km i lugnt tempo.
Hem.
1km uppvärmning.
12x 250m, vo2max ansträngning, joggvila
1km nedjogg.
Tröskel, progressivt eller andra kvalitetspass görs bäst med längre distans.
EDIT:
Skrev först även ett b