Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning5km om 2 veckor, tips!
You need to log in to create posts and topics.

Den 18 augusti är de tänkt att jag ska springa ett lopp på 5km. (H) Inte så mycket för er tränade här kanske, men ett stort steg för en som aldrig löptränat förrän cirka 1 månad tillbaka (runkeeper regnade första passet i maj, sen paus 1 månad pga envis s

Det är så få dagar kvar, så du kan knappast förbättra vare sig muskelstyrka, smidighet, koordination eller kondition. Så fram till den dag du vill prestera, försök i stället att inte skada dig. Något som är lätt att göra när du är ny som löpare. Spring

Håller med ovanstående - det är för sent att göra något direkt på formen. Håll igång 3 gånger i veckan (inte mer) med löpningen ca 3-5 km (tex spring 8 min - gå 1 min om du inte orkar hela sträckan) och så får du springa på loppet på det du har... Vill ma

Håller med föregående. Inte mycket att göra nu, men under det kommande året kan du istället uträtta underverk...

Gör så gott du kan under detta lopp. Sen har du ett väldigt bra mål inför augusti 2014, fetspöa din egen tid från 2013!

Tack för era svar!

Jo jag vet att jag är ute i sista minuten men så är de när man upptäcker att träning är roligt lite sent.... hmmm...

Men då ska jag göra som jag gjort hittills med träningen då... 🙂