Quote from Funbeat user on 14 February 2009, 09:42Shimano attention känner jag inte till men det är väl V-broms vi pratar om här. Byta vajrar o höljen samt belägg, finns på biltema för 50:-. Jag tror problemet för dig är att bromsen tar snett, dvs den tar i på ena sidan först och sedan andra sidan innan
Shimano attention känner jag inte till men det är väl V-broms vi pratar om här. Byta vajrar o höljen samt belägg, finns på biltema för 50:-. Jag tror problemet för dig är att bromsen tar snett, dvs den tar i på ena sidan först och sedan andra sidan innan
Quote from Funbeat user on 14 February 2009, 21:18Angående sadellutningen... Enligt UCI så måste sadlens rails vara horisontella. Antar att de har denna skrivelse för att visa sadlars sittyta är något vågig och inte helt horisontell.
Om det sedan är helt anatomiskt riktig i förhållande till din kropp? Sk
Angående sadellutningen... Enligt UCI så måste sadlens rails vara horisontella. Antar att de har denna skrivelse för att visa sadlars sittyta är något vågig och inte helt horisontell.
Om det sedan är helt anatomiskt riktig i förhållande till din kropp? Sk
Quote from Funbeat user on 14 February 2009, 21:40Markku s: Vilken fantastisk sida du skapat. Där står ju allt. Jag har redan börjat lusläsa igenom sidorna och ska fortsätta så fort ungarna kommit i säng. Den blev till och med klistrad i "favoriter".......jo, jag tackar jag.
Markku s: Vilken fantastisk sida du skapat. Där står ju allt. Jag har redan börjat lusläsa igenom sidorna och ska fortsätta så fort ungarna kommit i säng. Den blev till och med klistrad i "favoriter".......jo, jag tackar jag.
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 09:48Nu har jag också favoritmarkerat den. Lite kul att se att Markku har en exakt likadan Bianchi som jag. (Förutom styrstammen).
Nu har jag också favoritmarkerat den. Lite kul att se att Markku har en exakt likadan Bianchi som jag. (Förutom styrstammen).
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 19:58Markku S: topp hemside. masse matnyttig stoff og lese. har også bokmerket den.
Markku S: topp hemside. masse matnyttig stoff og lese. har også bokmerket den.
Quote from Rasmus Olsson on 15 February 2009, 20:051. aldrig klistrig olja på min kedja! kör alltid tunn med teflon. Visst, får olja in inför varje tur, men hellre det än att behöva tvätta kedjan efter varje tur för att den keltiga oljan sugit åt sig halva Nackareservatet.
3. I princip perfekt vågrätt.
1. aldrig klistrig olja på min kedja! kör alltid tunn med teflon. Visst, får olja in inför varje tur, men hellre det än att behöva tvätta kedjan efter varje tur för att den keltiga oljan sugit åt sig halva Nackareservatet.
3. I princip perfekt vågrätt.
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 21:09Aluminium oxiderar på ytan vid kontakt med luft. Men oxiden blir väldigt tunn och är extremt motståndskraftig. Flera av de allra stabilaste och hårdaste ädelstenarna består av aluminiumoxid ...
Aluminium oxiderar på ytan vid kontakt med luft. Men oxiden blir väldigt tunn och är extremt motståndskraftig. Flera av de allra stabilaste och hårdaste ädelstenarna består av aluminiumoxid ...
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 21:27Fråga 1:
Vilken olja är bäst till kedjan? Och då menar jag inte vad som funkar okey utan vilken olja är cykelns rolls royce. Har hört att det med fördel kan användas någon "klistrig" olja.Svar: Använd aldrig klistrig olja. Blanda gärna egen och prova di
Fråga 1:
Vilken olja är bäst till kedjan? Och då menar jag inte vad som funkar okey utan vilken olja är cykelns rolls royce. Har hört att det med fördel kan användas någon "klistrig" olja.
Svar: Använd aldrig klistrig olja. Blanda gärna egen och prova di
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 21:33Lacknafta på drivlinan?
Lacknafta på drivlinan?
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 21:38lakknafta er semere en 5-56 og det er vi ferdig med
lakknafta er semere en 5-56 og det er vi ferdig med