Quote from Guest on 30 March 2010, 15:07Hej
Jag visste att jag hade dålig kondition, men tror jag nu vet att jag har ännu sämmre än väntat.
Jag har nämligen gjort ett försök till att springa i lugnt tempo för att inte bli helt slut och orka springa längre sträckor. Kombinerat med att man tyd
Hej
Jag visste att jag hade dålig kondition, men tror jag nu vet att jag har ännu sämmre än väntat.
Jag har nämligen gjort ett försök till att springa i lugnt tempo för att inte bli helt slut och orka springa längre sträckor. Kombinerat med att man tyd
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 15:17Gåvila ett litet tag när pulsen blir för hög? Jogga än långsammare?Kroppen måste väl lära sig att arbeta aerobt.
Jag hade samma problem som du när jag började jogga och löste det enligt ovanstående, men hade då å andra sidan inte din maxprestanda.Edit:
Gåvila ett litet tag när pulsen blir för hög? Jogga än långsammare?Kroppen måste väl lära sig att arbeta aerobt.
Jag hade samma problem som du när jag började jogga och löste det enligt ovanstående, men hade då å andra sidan inte din maxprestanda.
Edit:
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 15:25Det tar några månader av regelbunden löpträning innan du kan börja springa i anständiga farter i de låga pulsnivåerna. Bara att vara tålmodig så går det efter ett tag, men det går långsamt i början.
Det tar några månader av regelbunden löpträning innan du kan börja springa i anständiga farter i de låga pulsnivåerna. Bara att vara tålmodig så går det efter ett tag, men det går långsamt i början.
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 15:29Hur vet du vad din maxpuls är?
Hur vet du vad din maxpuls är?
Quote from Lars Mörrby on 30 March 2010, 15:37Sök på MAF eller Maffetone, tex här på funbeat.
Sök på MAF eller Maffetone, tex här på funbeat.
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 16:21Kanske har du högre maxpuls än du tror. Har du gjort ett maxpulstest?
Kanske har du högre maxpuls än du tror. Har du gjort ett maxpulstest?
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 17:02"Hur ska man då träna för att slutligen orka springa i ett tempo av säg 70% av maxpuls? Dvs cirka 136 slag för mig,..?"
Träna, träna träna är det enkla svaret 😉
Om du inte orkar springa så fort du gör, orkar du helt enkelt inte det ännu, då är det bara
"Hur ska man då träna för att slutligen orka springa i ett tempo av säg 70% av maxpuls? Dvs cirka 136 slag för mig,..?"
Träna, träna träna är det enkla svaret 😉
Om du inte orkar springa så fort du gör, orkar du helt enkelt inte det ännu, då är det bara
Quote from Eric Jacobsson on 30 March 2010, 17:13hade liknande känslor när jag började jogga och skulle "jogga så lugnt att du samtidigt kan prata med din joggingkompis". Men wtf, tänkte jag, det går ju fasiken inte! För även vid lägsta joggingtempo blev jag ju så andfådd att jag omöjligtvis skulle kunn
hade liknande känslor när jag började jogga och skulle "jogga så lugnt att du samtidigt kan prata med din joggingkompis". Men wtf, tänkte jag, det går ju fasiken inte! För även vid lägsta joggingtempo blev jag ju så andfådd att jag omöjligtvis skulle kunn
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 20:19Jag började motinera för snart ett år sedan och upplevde att de där vedertagna pulszonerna inte alls kändes rätt. Jag kämpade med att försöka ligga under 150 i puls och det kändes som att jag var tvungen att gå. Jag gjorde då ett amatörmässigt mjölksyratr
Jag började motinera för snart ett år sedan och upplevde att de där vedertagna pulszonerna inte alls kändes rätt. Jag kämpade med att försöka ligga under 150 i puls och det kändes som att jag var tvungen att gå. Jag gjorde då ett amatörmässigt mjölksyratr
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 20:38Vad betyder xx mins?
Vad betyder xx mins?