Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAj!
You need to log in to create posts and topics.

Sprang förra fre och sön - allt kändes bra. I onsdags helt ok men efteråt ganska stel i vä lår. Idag var jag tvungen att avbryta min runda efter 5 km. Nu sitter jag framför tv:n och låret värker rejält. Lätt sträckning? Är det bättre att vila helt några d

Om jag får gissa från den ganska kortfattade beskrivningen så hade jag gissat på sträckning, ja.

Kändes det först som lite extra tränignsvärk? Drog du till lite extra i en backe eller så när du sprang idag

Gå till en massör och få en dom. Bättre än att göra "fel" rehab. Speciellt om du skall springa snart. Jag kan få smålåsningar i musklerna ibland som inte alls är farligt att springa med, utan tvärtom. Jag vågar dock inte chansa utan kollar med massören fö

Jo, det här har liksom smugit sig på - ingen tydlig sträckning där jag genast kände att något gick fel. Känns fortfarande lite stelt och ont, vilar idag och provar stavgång imorgon.

Det var så det kändes i vaden dagarna innan jag drog av den ordentligt. 😉 Läkarn sa att jag hade haft en första gradens bristning, struntat i den och så blev det en andra gradens.

Borde jag då vila någon extra dag Magnus? Vad sa din läkare? Kunde du förhindrat skadan genom att ta det lugnt någon dag?

_om_ det är en sträckning ska du inte gå eller springa otejpad.
Med tejp kan du avlasta en lättare sträckning men inte om du drar upp den värre!
Gå och få det bedömt av någon kunnig!

Jag tror läkaren bara skakade på huvudet.:) Om jag hade känt lika idag hade jag vilat till det går över. Vill jag gärna tro att jag lärt mig något, men man vet ju aldrig.