Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAktivitetstävling på nätet
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej expertpanelen!

Är det någon av er som jobbar på ett ställe som använder sig av AAA Lifestyle för att inspirera medarbetare till fysisk aktivitet?

Konceptet synes vara en blandning av stegtävling och viktklubb. Istället för steg eller poäng för motio

Aaahhh, dessa trebokstavsförkortningar.

För mig betyder AAA främst Authentication, Authorization and Accounting (IT-floskel), American Automobile Association (ses utmed alla motorvägar i USA) eller storleken på ett batteri (som t.ex. passar i min pannlam

A-lagare i AA

Mikael, det heter TLA. Dvs Three Letter Acronyms 🙂

Därav förkortningen YAT

(Yet Another TLA)

Christer, om du bara visste vilken öm punkt du sätter fingret på! När jag jobbade för ETSI så var jag editor för en liten skrift (nä en rätt så tjock lunta faktiskt) som hette "ETSI Acronyms". Där hade varje trebokstavsförkortning minst 10 olika betydelse

Den här diskussionen har inte riktigt lyckats nudda vid ämnet ännu, så varför börja. Jag försöker bestämma mig för om det är en merit eller inte att ha jobbat för ETSI. 😉

Beträffande ämnets omfång (Aktivitetstävling på nätet) och trådskaparens intention uttryckt som "Berätta allt ni vet, hört och tycker!" så tycker jag nog att vi förhållit oss väl till det erbjudna svängrummet .

De stegräknartävlingar jag hört om har haft en lägsta nivå på ett rimligt antal steg, sedan lottas priserna ut till alla som nått upp dit.
Gynnar alltså inte freaken och även Lata Lotta kan påverka sin situation!

Äntligen någon som åtminstone höll sig till rubricerade ämne! Det var i grevens tid, jag skulle just byta namn på tråden till TLA och starta en ny om det jag var intresserad av.

Jag har jobbat med friskvårdssatsningar i över tio år på stora arbetsplatser

Förlåt Lena 🙂 Nä, jag har inte hört talas om det AAA du menade!

12