Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAkut hjälp, tack!
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan!

Nu behöver jag lite akut hjälp! Jag har sprungit lite under våren och tidiga sommaren, och kom igång rätt bra några veckor.

Nu ska jag springa Prinsens minne, 1 mil, på lördag! Och nästa lördag ska jag springa Tjejmilen.

Nu har jag inte sprun

Hur du ska lägga upp träningen sista veckan får någon med mer kunskap berätta men jag kan iaf lugna dig och berätta att innan Lidingö Tjejlopp 2005 så hade jag inte sprungit på 6 veckor innan loppet pga värk i ryggen. Jag hade inte heller sprunigt en hel

Och jag sprang LT förra året (på 70 min) med 5 km i benen, två månader innan 🙂

Okej, tack, då kanske jag ska vara snällare mot mig själv och inte gå och gräma mig för mycket. Det kan jag ju göra i efterhand hihi.

Jag hade uppehåll ca 3 veckor men nu är jag igång igen o träningsvärk kände jag inte av, men tar det lungt springer lite varannan dag o cyklar lite o raska promenader, allt bara för att få igång konditionen men vi ses på tjejmilen

På lördag? Äh, det är bar å åk tycker jag. Stressa inte ihop en massa träning med så kort varsel. Ängna dig istället åt att öva på att se fram emot det hela med glädje. Det kommer ge mycket på tävlingsdagen... och förreten stämmer det också, det är ju ski

Så nu är Prinsens Minne 1 mil avklarad =) Sprang på 1:07:24 och det är jag nöjd med! Haft uppehåll i 4 veckor utan träning och sist jag sprang milen innan uppehållet sprang jag på 1:13 ungefär. Så bra sänkning! =) Dock mer flackt denna rundan - men så här

Grattis, det var bra gjort. (t+) Lycka till nästa helg. Jag har mitt framför mig den 30 sep Lidingö Tjejmil.