Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAldrig frisk
You need to log in to create posts and topics.

12

Halloj!

Har varit sjuk sen i maj i stort sett. Så fort jag blir frisk och tar en liten löptur så blir jag förkyld igen. Nu senaste gången så väntade jag riktigt länge efter att jag ansåg att jag var frisk. I måndags gick jag till gymmet och körde lite be

Gå till läkaren! Jag hade någon slags bakterieinfektion som också återkom på samma sätt, fick en dunderkur av nån antibiotika o en rejäl hostmedecin och 4 veckor senare sprang jag Midnattsloppet.

Säger också samma sak; gå till läkaren.
Man ska inte bli sjuk av att träna om allt är som det ska!

När du har provat allt annat som c-vitaminer, vitlök, antibiotika. Hålla sig varm, äta nyttigt ocv. Gör då en hårmineralanalys. Det är det sista strået man räcker sig efter. Det är ingen snabb-fix men det funkar.
Har inte varit förkyld sen dess.

Jag håller med om det som ovan skrivs om att äta rätt och bra! Se över vad du får i dig och se framför allt till att få i dig nyttiga fetter.

Många som tränar fokuserar väldigt mycket på att få i sig massa kolhydrater... jag skulle hellre se till att få

Att sova och få ordentlig vila är väldigt viktigt för att hålla sjukdomar borta.

Jag har läkartid på måndag då de skall ta lite tester. Angående kosten så tycker jag att jag äter bra. Skulle nog kunna få i mig lite mer grönt kanske. Största problemet är väl sömnen, jag har ju en åttamånaders bebis som inte sover jättebra på nätterna.

... ah, sömnen. Däri ligger nog den begravda hunden 😉
Sömnbrist ger allahanda olika problem hos oss. Sover du för lite är sjukdommarna bara en liten del av det som kan drabba dig. Försök att ge dig och din partner åtminstone en natt mellan varven då ni k

Fick i stort sett hela hösten och början av vintern förstörd pga återkommande förkylningar, som värst var jag nästan konstant förkyld från mitten av november till till mitten av januari. Det var egentligen bara kulmen av kanske 10 år med förkylningar som

Tänkte också nämna just D-vitamin.
Svårt att bevisa att det är dom det beror på men har inte varit sjuk sedan jag började med detta, förut var jag sjuk mest hela tiden.

12