Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Klockan är strax efter 23 torsdag kväll. Jag bor i Gröndal (Stockholm) och från min lägenhet hör jag (med stängda dörrar) AC/DC spela på Stadion. Fågelvägen 5 km bort. Kan tänka mig att trycket måste vara av atombombsmått på Östermalm. Finns det några som

Vaknade upp mitt i natten här i Gävle av ett jäkla oväsen.

Kan det ha varit växelströms/likströms-krevaderna som nådde fram då?

jag bor på sveavägen, jag hörde dem 🙂

Aha, var det dem jag hörde? Jag stod förvirrad på balkongen och undrade var (o)ljudet kom ifrån. Södermalm räcker upp en hand alltså.

Jag passerade på Valhallavägen kring 20:00 och tyckte inte det var så farligt men de kanske krämade på mer senare. Hördes absolut ingenting på Drottninggatan och bara svagt på Birger Jarlsgatan så du måste haft något resonansfenomen bort till Gröndal. Stå

Runt 20 hade väl knappast förbandet startat 😉

Jag hörde något oväsen som lät som 80-tals rock, men det kan ha varit nåt vägarbete 🙂

Stod på Stadion så jag hörde ordentligt=) Det startade vid 21 och höll på till efter 23 ngn gång. Underbart även om jag fick hålla mig lite längre bak än önskvärt eftersom jag ville skydda gravidmagen min.

Äsch, om en vecka är det Sweden Rock - _det_ hörs hem till mig 🙂

Kan ha varit att de krämade på lite extra i samband med extranummer? Jag tror att Mälaren bar ljudet effektivt till vår fasad. I morgon blir det andra toner på Stadion. Från lätt stepping till tunggung med krampvrål.

12