Quote from Guest on 13 May 2012, 21:02Jag har problem när jag springer i miljöer som har mycket träd, det klias över hela kroppen och jag får sen utslag runt mun och ögon. Jag har varit och tagit allergiprov men det visar inga utslag för allergi.
Har någon varit med om något liknande? Finns
Jag har problem när jag springer i miljöer som har mycket träd, det klias över hela kroppen och jag får sen utslag runt mun och ögon. Jag har varit och tagit allergiprov men det visar inga utslag för allergi.
Har någon varit med om något liknande? Finns
Quote from Elias Engqvist on 13 May 2012, 21:12Det har diskuterats här förut hittar inte vilken tråd. Min fru får det också ibland på sommaren - vet inte vad det beror på dock!
Det har diskuterats här förut hittar inte vilken tråd. Min fru får det också ibland på sommaren - vet inte vad det beror på dock!
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 21:16Har du testat att ta antihistamin (vanlig allergitablett) någon timme innan du springer?
Har du testat att ta antihistamin (vanlig allergitablett) någon timme innan du springer?
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 23:14Inga av mina allergier syns på tester och min sköterska säger att vissa kan falla mellan stolarna och även om man har allergi så syns det inte på några tester. Jag kör dagligen året runt med allergi tablett och nässpray, under sommaren händer det att medi
Inga av mina allergier syns på tester och min sköterska säger att vissa kan falla mellan stolarna och även om man har allergi så syns det inte på några tester. Jag kör dagligen året runt med allergi tablett och nässpray, under sommaren händer det att medi
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 21:33Jag har en allergimedicin som heter Aerius. Tycker att den funkar väldigt bra. De "lättare" tabletterna biter inte på mig och dessutom blir jag trött av dom.
Jag har en allergimedicin som heter Aerius. Tycker att den funkar väldigt bra. De "lättare" tabletterna biter inte på mig och dessutom blir jag trött av dom.
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 21:43Lustigt det där med Aerius. Det aktiva ämnet är i realiteten samma som i Clarityn - dvs inte samma ämne men ingår i samma nedbrytningskedja. Funkar Aerius borde receptfri o billigare Loratadin också funka, verkar de ju som. Känns lite som ett sätt för bol
Lustigt det där med Aerius. Det aktiva ämnet är i realiteten samma som i Clarityn - dvs inte samma ämne men ingår i samma nedbrytningskedja. Funkar Aerius borde receptfri o billigare Loratadin också funka, verkar de ju som. Känns lite som ett sätt för bol
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 21:51Eller bara ren och skär placebo. Hur som helst så funkar det och jag blir inte trött.
Eller bara ren och skär placebo. Hur som helst så funkar det och jag blir inte trött.
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 09:47Men det kostar dig en massa mer än noname Loratadin
Men det kostar dig en massa mer än noname Loratadin
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 10:10Det finns en generika till Aerius som heter Desloratadin som jag käkar nu och jag tycker det fungerar på samma sätt.
Jag är allergisk mot björkpollen och just i år är det väldigt mycket björkpollen. Vid normala nivåer av björkpollen klarar jag knappt var
Det finns en generika till Aerius som heter Desloratadin som jag käkar nu och jag tycker det fungerar på samma sätt.
Jag är allergisk mot björkpollen och just i år är det väldigt mycket björkpollen. Vid normala nivåer av björkpollen klarar jag knappt var
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 18:18Anders: Fick en gratis laddning när jag gjorde lumpen för något år sedan som fortfarande står sig 🙂 Men tack för tipset.
Anders: Fick en gratis laddning när jag gjorde lumpen för något år sedan som fortfarande står sig 🙂 Men tack för tipset.