Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumOrienteringAlternativ teknikträning
You need to log in to create posts and topics.

Hej jag söker alternativ teknikträning som funkar när det är så mycket snö. Det är lite svårt att springa i skogen...
Har ni några tips?

Om det inte är skarsnö som håller att springa på föreslår jag: Hitta en OL-kompis, ta fram kartor från förra året och låt honom göra vägval på dina kartor och du på hans. Extremt lärorikt tycker jag. Ta sen en vanlig löprunda med lite backar eller korta i

Det är mycket det jag gör nu. Kollar kartor och vägval och hur de som sprungit banorna kört. Och utöver det löpträning som tex intervaller men skulle även vilja ha tips på träningar där man springer med karta...

Jag har funderat på om man inte kan springa och läsa serietidningar på löpband. Tydligen sprang min fru som barn och läste kalle anka på träningen. Allt för att öva in snabbheten och förmågan att läsa under fart.

Men jag har inte testat detta på löpband

Tänkte den tanken i somras, läste det någon stanns, men var... Men troligtvis mycket bra träning, men man får nog en del blickar... men något ute vore dock inte fel...

Jag skrev för ett tag sen några tips på alternativet, här är dem:
______________________________________

Köra "torrteknik" framför datorn, här är några länkar:
http://www3.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=353668

Lägga banor på gamla kartor för ko

Tack för tipsen ni gett:-)
Det är väll kanske bara att ge upp ordentlig teknikträning ute. Har dock en sprintbana på G.
Men Eva, den första länken fungerar inte...
Har någon testat catching features? Hur är det som teknikträning. Har bara kört demot...

Lukas: Eva har i första och fjärde länken fått slutet på andra raden varvid den inte fungerar rakt upp och ner. Men om du tar den blå markerade länken och lägger till det som står på raden under så fungerar de.

Hur ska man träna nu när det är mörkt och kallt, vill bli bättre på ... springa och hitta samtidigt, lära mig lägga bra banor (vi turas om) med roliga orienteringstekniskaproblem.

Massa bra övningar och artiklar
http://o-training.net/w/

Öva lite på ko

När det är mörkt och kallt ska man springa Natt-OL ! 🙂 Grunden till god och konsekvent OL-teknik.