Quote from Guest on 30 July 2011, 17:26Hej alla glada löpare!
Jag behöver lite tips angående löparskor. Jag har ett par DS Trainer som jag har sprungit i de senaste två åren och som jag är väldigt nöjd med. Men nu kommer jag att försöka springa lite längre distanser bla på asfalt och funderar
Hej alla glada löpare!
Jag behöver lite tips angående löparskor. Jag har ett par DS Trainer som jag har sprungit i de senaste två åren och som jag är väldigt nöjd med. Men nu kommer jag att försöka springa lite längre distanser bla på asfalt och funderar
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 17:36Om du gillar DS Trainer så fortsätt med dem, de är såpass dämpade att de funkar för de flesta.
Viktigare är då att öka försiktigt, för när man börjar med långpass är det senor, ledband och muskler snarare än skor som inte hänger med i början.
Om du gillar DS Trainer så fortsätt med dem, de är såpass dämpade att de funkar för de flesta.
Viktigare är då att öka försiktigt, för när man börjar med långpass är det senor, ledband och muskler snarare än skor som inte hänger med i början.
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 17:44En härlig sko är Mizuno wave ultima 2 som är en neutral sko och som funkar utmärkt till långpass. Jag är skeptisk till pronationsskor.
En härlig sko är Mizuno wave ultima 2 som är en neutral sko och som funkar utmärkt till långpass. Jag är skeptisk till pronationsskor.
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 23:03Spring med DS Trainern!!! 70kg är ju flugvikt 🙂
Jag väger 90kg och springer pass upp till 26km i mina. Dock byter jag dom lite tidigare pga min vikt.
Spring med DS Trainern!!! 70kg är ju flugvikt 🙂
Jag väger 90kg och springer pass upp till 26km i mina. Dock byter jag dom lite tidigare pga min vikt.
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 23:0970kg är inga problem för DS Trainer, speciellt de nyare modellerna som blivit mer dämpade.
Jag (83kg) har använt DS Trainer på tre stockholm marathon och kommer nästa år att gå över till DS Racer. Så som sagt, om de passar och allt känns bra så kör på me
70kg är inga problem för DS Trainer, speciellt de nyare modellerna som blivit mer dämpade.
Jag (83kg) har använt DS Trainer på tre stockholm marathon och kommer nästa år att gå över till DS Racer. Så som sagt, om de passar och allt känns bra så kör på me
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 23:15Skulle ha kört vidare med Ds trainer jag med. Bara spekulerar. Men om dom har funkat bra för dig förut så varför inte? Har själv Ds trainer (16). Och dom är mjukare i dämpningen än tidigare Ds modeller tom.. så det bör inte vara några problem så sett, om
Skulle ha kört vidare med Ds trainer jag med. Bara spekulerar. Men om dom har funkat bra för dig förut så varför inte? Har själv Ds trainer (16). Och dom är mjukare i dämpningen än tidigare Ds modeller tom.. så det bör inte vara några problem så sett, om
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 20:25DS Trainer är väl ganska dämpade?
Kör vidare på dem, eller testa t ex Nike Pegasus, den är neutral och superskön tycker jag. Brukar reas ut på Stadium på hösten också
DS Trainer är väl ganska dämpade?
Kör vidare på dem, eller testa t ex Nike Pegasus, den är neutral och superskön tycker jag. Brukar reas ut på Stadium på hösten också
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 20:37Jag rekommenderar också att fortsätta med Trainern. I synnerhet som du vet att de funkar för dig. Öka på distanserna stegvis och känn efter hur det känns, men känns det bra, så är det bara att tuffa på. Jag pronerar jättemycket men beslöt för några år sed
Jag rekommenderar också att fortsätta med Trainern. I synnerhet som du vet att de funkar för dig. Öka på distanserna stegvis och känn efter hur det känns, men känns det bra, så är det bara att tuffa på. Jag pronerar jättemycket men beslöt för några år sed
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 06:53Jag har haft Asics i flera år. Har tränat med 1140 och sprungit årets tävlingar med DS Racer. Nyligen köpte jag ett par New Balance 905 istället för DS Trainer. Jag är riktigt nöjd förutom att det är på tok för långa skosnören.
Jag har haft Asics i flera år. Har tränat med 1140 och sprungit årets tävlingar med DS Racer. Nyligen köpte jag ett par New Balance 905 istället för DS Trainer. Jag är riktigt nöjd förutom att det är på tok för långa skosnören.
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 09:20Köpte ett par DS trainers i alla fall. Bästa skorna jag nagonsin haft. Flög fram! Men värt att testa i en butik vilka skor det blir.
Köpte ett par DS trainers i alla fall. Bästa skorna jag nagonsin haft. Flög fram! Men värt att testa i en butik vilka skor det blir.