Quote from Guest on 14 February 2012, 18:59Jag har tränat löpning sedan April 2011. Följer sedan i dec marathon.se 4tim program. Träningen har funkat bra förutom känningar i benhinnor.Sista veckan har dock varit riktigt dyster med spända vader och ömmande hälsenor. Så nu är det bara att vila från
Jag har tränat löpning sedan April 2011. Följer sedan i dec marathon.se 4tim program. Träningen har funkat bra förutom känningar i benhinnor.Sista veckan har dock varit riktigt dyster med spända vader och ömmande hälsenor. Så nu är det bara att vila från
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 19:09Testat att pulsa snö? Jobbigt men bra för din kropp om det inte gör ont. Annars skulle jag föreslå crosstrainer före cykel då det är mer likt i rörelsemönster. Även skidåkning.
Testat att pulsa snö? Jobbigt men bra för din kropp om det inte gör ont. Annars skulle jag föreslå crosstrainer före cykel då det är mer likt i rörelsemönster. Även skidåkning.
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 20:28Har samma problem, ont i en hälsena. Har kört simning och bålstyrka samt yoga. Crosstrainern, är den skonsam mot hälsenan?
Har samma problem, ont i en hälsena. Har kört simning och bålstyrka samt yoga. Crosstrainern, är den skonsam mot hälsenan?
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 20:44Spinning är bra. Jag cyklar mycket som kompletterande träning. Känn efter bara och ta det lugnt. Det ska kännas bra!
Spinning är bra. Jag cyklar mycket som kompletterande träning. Känn efter bara och ta det lugnt. Det ska kännas bra!
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 22:56Om man helt ska isolera hälsenan ska man köra vattenlöpning/simning. I övriga nämnda typer av alternativa träningsmetoder skapas tryck på hälsenan.
Om man helt ska isolera hälsenan ska man köra vattenlöpning/simning. I övriga nämnda typer av alternativa träningsmetoder skapas tryck på hälsenan.
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 22:59Skulle föreslå daglig massage och streching av vadmuskelatur. Då stela vader kan vara orsak till övrig smärta. Värt att testa.
Skulle föreslå daglig massage och streching av vadmuskelatur. Då stela vader kan vara orsak till övrig smärta. Värt att testa.
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 14:10Värme kan vara skönt för ondande hälsenor i form av varma bad och/eller värmelinement.
Värme kan vara skönt för ondande hälsenor i form av varma bad och/eller värmelinement.
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 14:26Har haft kroniska hälseneskador i båda benen. Ej på grund av löpning.
Löpning med korta steg däremot räddade mig.
När jag gick sträckte jag väl mycket på hälsenorna.Annars tipsar jag om roddmaskin.
Snöpulsning är också positiv. Då blir det korta ste
Har haft kroniska hälseneskador i båda benen. Ej på grund av löpning.
Löpning med korta steg däremot räddade mig.
När jag gick sträckte jag väl mycket på hälsenorna.
Annars tipsar jag om roddmaskin.
Snöpulsning är också positiv. Då blir det korta ste
Quote from Funbeat user on 16 February 2012, 12:15Jag hade besvär med en hälsena förra våren. Smärtan försvann vid vila (cyklade mycket istället) men kom tillbaka så fort jag började springa igen. Tog mig till slut till sjukgymnast och fick ett program med tåhävningar och tung excentrisk träning och blev
Jag hade besvär med en hälsena förra våren. Smärtan försvann vid vila (cyklade mycket istället) men kom tillbaka så fort jag började springa igen. Tog mig till slut till sjukgymnast och fick ett program med tåhävningar och tung excentrisk träning och blev
Quote from Funbeat user on 16 February 2012, 20:52Fick du göra tåhävningar? Har hört att det endast ska göras för att undvika hälseneproblem. Vad menar du med "tung excentrisk", ryggsäck med böcker?
Fick du göra tåhävningar? Har hört att det endast ska göras för att undvika hälseneproblem. Vad menar du med "tung excentrisk", ryggsäck med böcker?