Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAlternativ träning?
You need to log in to create posts and topics.

12

Brukar ni köra det eller bara löpning?
Blev mycket spinning i vintras, bra för lungorna. Lite box med och core.
Styrketräning är jag "klar" med nu. Jag är nöjd med det jag har och kör bara funktionella grejer med min egen vikt som situps/pullups och sånt.

Kettlebell, Body Combat, Bodypump, core och spinning

Mestadels löpning sommartid,fjäll och trail. Kör en del rena skidgångspass i backe med,och myrlöpning med stavar, och mtb ibland mest för att det är så kul!

kettlebell, box, lite blandat funktionellt emellanåt - träningshjulet är en liten enkel och effektiv core favorit. Eftersom jag bara springer i terräng blir det en hel del variation av sig självt, som jag spontant kan anpassa svårighet och intensitet efte

En del av oss är triathleter 😉

Jag tränar numera bara styrketräning på gym och löp-fot-core-övningar hemma.

Men, har också problem med en fot - misstänker att det är samma som Du Lioa - och har insett att jag får hia mig med hårda backpass och andra kvalitetssaker fram till varvet nu,

Jag spelar innebandy och tennis 2-3 ggr per vecka, bara för att det är så himla kul! Löpningen ger inte riktigt samma lyckokänsla som när man gör mål i innebandy 🙂 Försöker springa ca 3 ggr per vecka också nu under sommarhalvåret. 15-20 min styrketränin

Roddmaskinen är min fiende, jag blir uttråkad för lätt för den.
Jag behöver något att titta på/lyssna på/tänka på.
Löpa är roligast för jag känner att jag kommer någonstans, jag kan lyssna på musik och dagdrömma och låta det gå på automatik, eller pressa

Roddmaskin 5x400m med blodsmak blir jag inte uttråkad av.

@Sylvia, ett tips som jag lärde mig i tråden om Roddmaskin här på funbeat:
Ställ INTE dämpningen på max, du får bättre träning mellan 3-6. Att ha den på max är som att cykla på tyngsta växeln hela tiden. Tekniken blir dålig och konditionen tränas inte lik

12