Quote from Guest on 22 June 2012, 11:34Först vill jag önska alla en riktigt Glad Midsommar! 🙂
Nu till min fråga.
Nästa helg ska jag springa ett halvmarathonlopp på hemmaplan, Kustmaran, vilket var helt oplanerat då mitt nästa lopp i planen är LL30 och jag egentligen tränar inför det (mycke
Först vill jag önska alla en riktigt Glad Midsommar! 🙂
Nu till min fråga.
Nästa helg ska jag springa ett halvmarathonlopp på hemmaplan, Kustmaran, vilket var helt oplanerat då mitt nästa lopp i planen är LL30 och jag egentligen tränar inför det (mycke
Quote from Funbeat user on 22 June 2012, 11:44Ingen expert, men det beror på din ambitionsnivå. Ser du halvmaran som bara ett långpass?
Annars skulle jag snarare halvera löpdoserna under veckan, inte för långa pass.
Ingen expert, men det beror på din ambitionsnivå. Ser du halvmaran som bara ett långpass?
Annars skulle jag snarare halvera löpdoserna under veckan, inte för långa pass.
Quote from Elias Engqvist on 22 June 2012, 12:58Tisdagen är lååångt innan tycker jag. Kör, och sen lite kort o snabbt på torsdag och sen vila - tycker jag!
Tisdagen är lååångt innan tycker jag. Kör, och sen lite kort o snabbt på torsdag och sen vila - tycker jag!
Quote from Funbeat user on 22 June 2012, 13:51Om du vill göra en bra tid för att få självförtroende och träna inför LL så hade jag simulerat veckan innan för att se om det funkar för att sen göra likadant veckan innan LL.
Jag hade följt med men tagit det lugnt 🙂
Om du vill göra en bra tid för att få självförtroende och träna inför LL så hade jag simulerat veckan innan för att se om det funkar för att sen göra likadant veckan innan LL.
Jag hade följt med men tagit det lugnt 🙂
Quote from Funbeat user on 22 June 2012, 13:51Är inne på Christers linje. Jag brukar köra rätt hårt på tisdag eller onsdag innan en tävling på helgen. Kanske inte 100% men väl 90-95%
Är inne på Christers linje. Jag brukar köra rätt hårt på tisdag eller onsdag innan en tävling på helgen. Kanske inte 100% men väl 90-95%
Quote from Funbeat user on 22 June 2012, 15:24Glad midsommar till dig också.
Jag tycker också att tisdag är tillräckligt långt innan lördag för att du ska kunna köra. Bra att få lite fart i benen, tycker jag. Men sånt där är ju individuellt förstås. Jag skulle ha kört och möjligen ett kortare pass
Glad midsommar till dig också.
Jag tycker också att tisdag är tillräckligt långt innan lördag för att du ska kunna köra. Bra att få lite fart i benen, tycker jag. Men sånt där är ju individuellt förstås. Jag skulle ha kört och möjligen ett kortare pass
Quote from Funbeat user on 22 June 2012, 16:34Hey Sylvia,
jag hade agerat efter hur det brukar kännas efter backpasset.
Om du får/har träningsverk skulle jag ha skippat passet men om jag har sprungit såpass många backpass så att jag inte blir stum och/eller får träningsverk så hade jag genomfört pass
Hey Sylvia,
jag hade agerat efter hur det brukar kännas efter backpasset.
Om du får/har träningsverk skulle jag ha skippat passet men om jag har sprungit såpass många backpass så att jag inte blir stum och/eller får träningsverk så hade jag genomfört pass
Quote from Funbeat user on 22 June 2012, 20:33Hade kört lugnt på tisdagen.
Du vet själv hur länge träningen sitter i.
Hade kört lugnt på tisdagen.
Du vet själv hur länge träningen sitter i.
Quote from Catharina Brattlin on 23 June 2012, 11:06Tack för alla Era synpunkter. Även om jag inte blev ett dugg klokare! 😀
Jag tolkar Era svar som att det inte finns ett givet svar i den här frågan? Min återhämtningsförmåga efter back-och intervallpass är, som jag uppfattar det, bra och träningsvärk, so
Tack för alla Era synpunkter. Även om jag inte blev ett dugg klokare! 😀
Jag tolkar Era svar som att det inte finns ett givet svar i den här frågan? Min återhämtningsförmåga efter back-och intervallpass är, som jag uppfattar det, bra och träningsvärk, so
Quote from Funbeat user on 23 June 2012, 11:51Ställ dig framför spegeln och ställ frågan till dig själv: Varför tränar jag?
Är det för att:
1. Nå bästa tänkbara resultat i konkurrens med andra på planerade tävlingar
eller...
2. För att må bra, umgås med likasinnade, tävla mot mig själv som krydda
Ställ dig framför spegeln och ställ frågan till dig själv: Varför tränar jag?
Är det för att:
1. Nå bästa tänkbara resultat i konkurrens med andra på planerade tävlingar
eller...
2. För att må bra, umgås med likasinnade, tävla mot mig själv som krydda