Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAmsterdam Marathon.
You need to log in to create posts and topics.

Någon som har sprungit Amsterdams Marathon? Kan ni rekommendera loppet? Hur många löpare startar? Jag letar efter ett lopp till hösten, oktober-november, och bollar mellan Bromölla och Amsterdam, som det ser ut nu. Jag gillar när det är en vackrare stad a

Jag sprang Amsterdam 2008.
Trevligt platt lopp. Inte lika välordnat som jag tror stockholm är för utlänningar, men det är betydligt mindre, tror att ca 7500 pers sprang 2008. Läs min berättelse här:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=189

Det låter bra. Det ska jag nog boka. Tack för hjälpen.

TT

Jag säger bara = Errol Flynn......vilken målkänsla typ för oss gamla film-diggare.

Hej
Jag har varit med Jonas två gånger när han har sprungit. Jag tycker att det verkar som om lagom många är med. Det verkar vara en mycket platt banan. Men på ett ställe så är det igenom ett industriområde fram och tillbaks på olika sidor om en kanal, d

Tack Zandra. Det lutar åt att jag skickar in en anmälan. Den ligger rätt och verkar vara ett bra lopp.
Hälsa Jonas att jag är mycket impad av hanns prestationer. Han är otrolig. Verkar vara en mysig kille också. 🙂

TT

Jag sprang 2005 och tyckte banan var snabb och trevlig. Man springer en relativt lång sträcka längs Amstel och där kan det vara rätt tungt om det blåser. Om man är ute efter en snabb höstmara i slutet av oktober skulle jag säga att Frankfurt är ett snäpp

Rekommenderar! Som sagt, snabb, platt, trevlig bana bortsett från flodavsnittet som nämnts. Fin start o målgång på Olympiastadion. Enda backen jag kommer ihåg var 2 meters höjdskillnad i en vägtunnel på slutet 🙂

Har också planer på Amsterdam. Stockholm ligger lite för nära Vasan tycker jag. Bättre med höst mara! Och Amsterdam är en trevlig liten stad:D