Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatAnalys av data
You need to log in to create posts and topics.

12

Olle!

Du gör ett kanonjobb med funbeat, nya förbättringar av gränssnitt och massor med jättebra funktionalitet som ändå hålls hyggligt oplottrig. Kanoners, kort sagt.

Men: Det går inte att på ett vettigt sätt analysera inmatad data. Inte om man registre

"2) Valbara axlar"

Jatack! Som plottgalning vill jag också gärna kunna välja skalningen på axlarna ...

Resten är också da idéer.

Att t ex inte lägga ihop sträckan för kateri simning med sträckan för cykelrelaterat, då de har helt olika storleksordningar.

Utan efterbehandling och analys är ju reggandet av träningen här inte så meningsfullt.

Olle, har du inga åsikter kring Roberts förslag?

Jag tycker det låter vettigt. Dock ser jag inte hur man skulle kunna få plats i kalendern med en uppdelning på träningsformer som ni diskuterar.

Vad tror ni om att istället skapa en valbar box som visar informationen i fråga? Den kan man ju välja att ha

I högerspalten på kalendern finns väl typiskt ganska tt om plats - åtminstone i höjdled. Tänker mig att man kan få lägga till veckomått på ungefär samma sätt som man lägger till veckomål, dvs att man specificerar vilka träningsformer som ska räknas och om

Redan idag är det tooltip för mouseover på målen i kalendern. Läsbarhet och överskådlighet är riktigt dålig för den funktion. Särskilt om det dyker upp mer än 3 mål för då blir det svårt att ha koll på ordningen för målen i mitten.

Då kunde man kanske passa på att införa kortnamn på målen också när man ändå håller på...

Jag håller nog med Anders, läsbarheten är redan nu mycket dålig och den skulle bli ännu sämre om det var ytterligare procentsatser.

Det stora problemet just nu är ju inte läsbarheten, utan att siffrorna som står där inte betyder nåt. Vad *betyder* egentligen 214 km av löpning, cykel, längdskidor, rodd och skridskor sammantaget? Svaret är ingenting alls - summeringen är helt meningslös

12