Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAnalys av mitt löpsteg????
You need to log in to create posts and topics.

12

Det verkar finnas flera jätteduktiga och jättekunniga löpare här på FB! 🙂

Jag skulle så gärna vilja att någon tittade på mitt löpsteg, men det känns lite väl omständigt att ta mig till en löpklinik för mej som bara är en simpel motionär...... Om jag fi

Kanske en grej för Jessica? Kanske Mattias?

Fia-lotta.

Vad tar det dig ca 30 minuter att komma till löplabbet, max 1 timme, eller?
Det är klart att du kan ta dig dit eller någon annat ställe, som kan kolla upp ditt löpsteg. Du skojar att du inte kan det för att du bara är en enkel motionär. Du dom

Löplabbet ser till så att du inte skadar dig när du löper. De ger dock inte råd om hur du får effektivast löpsteg. Vill du lära dig det är det en klubb/löptränare/annan kunnig t ex Jessica el Mattias.

Om du börjar med att filma dig på löpbandet så tror jag att om du tittar på det själv så kan du nog även tipsa dig själv om vad du gör för fel.
Man blir väldigt mer medveten om ens löpsteg om man bara får se det från ett annat perspektiv. Så testa att gör

Hej.

Ja det har du förvisso rätt i Daniel. Men "Fia-lotta", för veta hur hon springer och vad hon kan göra för att minska skaderisken kan det vara bra. Och som "motionär" kanske inte det är det viktigaste är att springa fort utan att kunna springa utan

Jag tänkte att ni som är sådana duktiga löpare kunde kolla om jag springer ekonomiskt etc. Det är så mycket prat om steglängd, fotisättning, lyfta knäna etc, etc. Det är sånt jag skulle vilja ha någon av er duktiga löpares syn på - jag vill inte köpa nya

Men ett ännu bättre alternativ är kanske att komma på nästa FB-träff, du bor ju i Stockholmområdet. Mkt bättre än en videosnutt.
Där brukar ju Mattias, Jonas mfl vara med som säkert kan tipsa.
Sedan tror jag det handlar mer om att hitta teknikövningar s

Funbeatträff låter som ett skojigt alternativ.

Klubbträning - njaaa - jag passar nog inte in där (och är dessutom inte med i någon klubb....)

Men besöka klubbträning kan man alltid göra...skulle tro att de flesta klubbar har ngn slags policy om "prova på" tillfällen innan man behöver besluta om att gå med och betala.

12