Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 12:08Tusen tack för alla svar!
Jag ska fortsätta träna på att kunna andas även åt vänster. Dumt att ge upp så här pass tidigt, kunde jag lära mig åt höger måste jag ju kunna lära mig åt vänster också... Som flera skrivit, för att bli mer liksidig i träningen.
Tusen tack för alla svar!
Jag ska fortsätta träna på att kunna andas även åt vänster. Dumt att ge upp så här pass tidigt, kunde jag lära mig åt höger måste jag ju kunna lära mig åt vänster också... Som flera skrivit, för att bli mer liksidig i träningen.
Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 22:33Jag har samma problem med att andas vänster, men jag jobbar på det. När jag kör teknikövningar som Australien (tror jag den heter) och enarms sim så går det bra, men när jag kör sammansatt så går det åt helvete.
När jag körde Öloppet så var det definiti
Jag har samma problem med att andas vänster, men jag jobbar på det. När jag kör teknikövningar som Australien (tror jag den heter) och enarms sim så går det bra, men när jag kör sammansatt så går det åt helvete.
När jag körde Öloppet så var det definiti
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 07:59När jag började simträna för knappt två år sedan, körde jag bara tretakt. Jag hade nämligen läst att den takten var bäst i OW (simma rakt m.m.). Tog ganska lång tid att fixa längre distanser. Körde på tok för lite uppdelade pass med teknikträning i början
När jag började simträna för knappt två år sedan, körde jag bara tretakt. Jag hade nämligen läst att den takten var bäst i OW (simma rakt m.m.). Tog ganska lång tid att fixa längre distanser. Körde på tok för lite uppdelade pass med teknikträning i början
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 08:17Jag andas alltid 3-takt. I början av min 1-åriga simkarriär körde jag alltid 2-takt till höger för jag fick andnöd annars plus att andas till vänster var väldigt obekvämt.
För mig blir 3-takten mycket mera rytmiskt och symmetrisk simning. Jag tror du tjän
Jag andas alltid 3-takt. I början av min 1-åriga simkarriär körde jag alltid 2-takt till höger för jag fick andnöd annars plus att andas till vänster var väldigt obekvämt.
För mig blir 3-takten mycket mera rytmiskt och symmetrisk simning. Jag tror du tjän
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 16:19Den eviga frågan i crawl... 😉
Den eviga frågan i crawl... 😉
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 02:02Jag önskar jag kunde pressa mig till tretakt men i praktiken simmar jag näsan bara tvåtakt med lite fyrtakt ibland. Trots att jag tränat i många år på just tretakt. Simningen blir jämnare och stabilare med tretakt och kroppen tränas mera liksidigt så håll
Jag önskar jag kunde pressa mig till tretakt men i praktiken simmar jag näsan bara tvåtakt med lite fyrtakt ibland. Trots att jag tränat i många år på just tretakt. Simningen blir jämnare och stabilare med tretakt och kroppen tränas mera liksidigt så håll
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 14:263 takt bjuder på bättre flow i sim ( för min del iaf)... men ibland blir det 2 takt
🙂 4-5 takt som del av "intervaller" 🙂
3 takt bjuder på bättre flow i sim ( för min del iaf)... men ibland blir det 2 takt
🙂 4-5 takt som del av "intervaller" 🙂
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 18:22Ett alternativ är ju att andas 2-takt och byta andningssida efter varje längd.
Ett alternativ är ju att andas 2-takt och byta andningssida efter varje längd.
Quote from j sollerman on 22 September 2012, 11:47Att byta sida efter varje längd är något jag försöker träna på. Men jag är rätt fast i min 2-taktsandning åt vänster. 3-takt funkar så länge jag inte simmar hårt. För kroppen verkar behöva mer syre då och då hinner inte jag inte vänta på tre armtag.
Att byta sida efter varje längd är något jag försöker träna på. Men jag är rätt fast i min 2-taktsandning åt vänster. 3-takt funkar så länge jag inte simmar hårt. För kroppen verkar behöva mer syre då och då hinner inte jag inte vänta på tre armtag.