Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 08:00Se till att göra ett ramptest på cykel.
Se till att göra ett ramptest på cykel.
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 08:01"Kan någon rekommendera riktigt bra länkar/litteratur med puls i?"
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964216
"Kan någon rekommendera riktigt bra länkar/litteratur med puls i?"
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 08:06Som många redan har sagt är "åldersformeln" mer eller mindre värdelös.
Jag själv vet från egen erfarenhet att beräknad maxpuls kan bli 20-30 slag fel. Både uppåt och nedåt. Det i sin tur leder till helt fel träningszoner.
----------------
Men varför tr
Som många redan har sagt är "åldersformeln" mer eller mindre värdelös.
Jag själv vet från egen erfarenhet att beräknad maxpuls kan bli 20-30 slag fel. Både uppåt och nedåt. Det i sin tur leder till helt fel träningszoner.
----------------
Men varför tr
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 18:41Fast pulszonerna påverkas ju av vilopulsen också, som antagligen rör på sig lite.
Fast pulszonerna påverkas ju av vilopulsen också, som antagligen rör på sig lite.
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 21:21Lägre vilopuls = bättre kondition, men vad ska man ha den till förutom att beräkna spannet på pulszonerna?
-----------
Mitt förslag är därför göra alla pulsträning utgående från den egna aktuella mjölksyretröskeln.
Lägre vilopuls = bättre kondition, men vad ska man ha den till förutom att beräkna spannet på pulszonerna?
-----------
Mitt förslag är därför göra alla pulsträning utgående från den egna aktuella mjölksyretröskeln.