Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Skor för löpare. Ett evigt diskussionstema.

Jag har en del problem med mina fötter och har därför inlägg sen ett par år. Efter att ha hittat Asics GT-1000 som funkat bra för mig så är jag nu inne på mitt fjärde par av samma modell. De har fått gå på både

Om du skall fortsätta med inlägg och tycker du behöver en stabil sko med pronationsstöd, men framförallt har en sko som funkar, tycker inte jag att det finns anledning att byta. Kör bara! (t+)

Att tänka på kanske är att om skorna är väldigt lagom stora så kanske du behöver lite större skor.
Fötterna tenderar att svälla då man springer länge och tar halvmaran 2h kanske maran tar ca 5h...

Skulle rekommendera Asics GT-2000 och Kayano. Bra och slitstark sko med pronationsstöd som passar perfekt på halvmaran eller längre sträckor. För egen del väljer jag en en halvstorlek större dvs stl 40 blir istället 40,5.

Bra pris på..
http://www.wiggle.

Först ett förslag på lite bredare skor, Asics Foundation. I dom får alla mina tår plats.

Ska du träna inför en mara är det bra att ha flera skor att träna i. Det mår fötterna bra av och skorna hinner torka mellan träningspassen. Dessutom är det bra att