Quote from Guest on 21 April 2011, 12:59Skulle prova en ny väg i början av mitt långpass idag för framtida löppass jag fått tips om.
De första 3 km har sprungit massa gånger och sedan vänt. Nu skulle jag fortsätta ut på ängen mot dungen 400 meter längre fram och ned mot bäcken och över bron. A
Skulle prova en ny väg i början av mitt långpass idag för framtida löppass jag fått tips om.
De första 3 km har sprungit massa gånger och sedan vänt. Nu skulle jag fortsätta ut på ängen mot dungen 400 meter längre fram och ned mot bäcken och över bron. A
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 13:09Medelstora handeldvapen är bra mot attackerande rovfågral annars... M-hmmm
mvh
-jesper
Medelstora handeldvapen är bra mot attackerande rovfågral annars... M-hmmm
mvh
-jesper
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 13:12Har bara för mig att de är fridlysta? Häckar den i närheten så ta en annan väg ...
Har bara för mig att de är fridlysta? Häckar den i närheten så ta en annan väg ...
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 13:12Den hade med all säkerhet ungar i närheten och då spelade ditt beteende mindre roll. Mer instinkt i den fågeln än i dig så det bästa var att avvika från platsen och låta fågeln fortsätta med sitt vakande.
Den hade med all säkerhet ungar i närheten och då spelade ditt beteende mindre roll. Mer instinkt i den fågeln än i dig så det bästa var att avvika från platsen och låta fågeln fortsätta med sitt vakande.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 13:13Funderar på om det finns någon man kan ta kontakt med som ansvarar för skyddet för rovisar?
Naturvårdare på länsstyrelsen eller liknande.
Funderar på om det finns någon man kan ta kontakt med som ansvarar för skyddet för rovisar?
Naturvårdare på länsstyrelsen eller liknande.
Quote from Elias Engqvist on 21 April 2011, 13:18Var i sverige sprang du nånstans - det är tidigt för de flesta rovfåglar att ha ungar nu - *letar förtvivlat i mitt minne efter någon som häckar så här tidigt*
Var i sverige sprang du nånstans - det är tidigt för de flesta rovfåglar att ha ungar nu - *letar förtvivlat i mitt minne efter någon som häckar så här tidigt*
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 13:22Det brukar vara ugglor som är hårdast på att försvara sina ungar mot människor. Slagugglor och hökugglor till exempel. En orienterare i min klubb kom en gång tillbaka från skogen med blodig rygg och sönderriven tröja efter att en uggla på ett ganska tydli
Det brukar vara ugglor som är hårdast på att försvara sina ungar mot människor. Slagugglor och hökugglor till exempel. En orienterare i min klubb kom en gång tillbaka från skogen med blodig rygg och sönderriven tröja efter att en uggla på ett ganska tydli
Quote from Elias Engqvist on 21 April 2011, 13:25Ja, det kan stämma ja. Dom häckar rätt tidigt också. Kan nog ha ungar redan t.o.m.
Ja, det kan stämma ja. Dom häckar rätt tidigt också. Kan nog ha ungar redan t.o.m.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 13:27Christer@
Jag sprang i Alafors ca 3 mil nordost om Göteborg i Göta Älvdalen.Är inte direkt fågelkunnig, men för mig upplevdes den definitivt som en rovfågel, men kunde mycket väl varit en stor uggla. Aggresiv som fasiken var den i vart fall.
Christer@
Jag sprang i Alafors ca 3 mil nordost om Göteborg i Göta Älvdalen.
Är inte direkt fågelkunnig, men för mig upplevdes den definitivt som en rovfågel, men kunde mycket väl varit en stor uggla. Aggresiv som fasiken var den i vart fall.
Quote from Elias Engqvist on 21 April 2011, 13:32Det finns faktiskt Berguv på västkusten (projekt berguv släppte ut fåglar där på 60-70-talet tror jag) Den är STOR. Annars är ju kattuggla den vanligaste ugglan även där och på nära håll kan den nog upplevas stor. Den kan säkert anfalla också om man komme
Det finns faktiskt Berguv på västkusten (projekt berguv släppte ut fåglar där på 60-70-talet tror jag) Den är STOR. Annars är ju kattuggla den vanligaste ugglan även där och på nära håll kan den nog upplevas stor. Den kan säkert anfalla också om man komme