Quote from Guest on 17 March 2012, 11:54Jag har pronation som jag misstänker stark bidra till min löpsteg blir mindre ekonomisk. Det är ju inte stor sådan men märker att slitaget blir tydligt på bakre delen av skon på insidan. Det säger ju att man landar mycket på hälen vilket är sämre löpsteg.
Jag har pronation som jag misstänker stark bidra till min löpsteg blir mindre ekonomisk. Det är ju inte stor sådan men märker att slitaget blir tydligt på bakre delen av skon på insidan. Det säger ju att man landar mycket på hälen vilket är sämre löpsteg.
Quote from Funbeat user on 17 March 2012, 12:04Det finns skor att köpa för pronation och även sulor du kan stoppa i skor. Men vad jag vet går det inte att träna bort pronation, det är något man har naturligt. På Stadium har står det t.ex vilka löparskor som är pronation, neutrala osv.. Men rådfråga de
Det finns skor att köpa för pronation och även sulor du kan stoppa i skor. Men vad jag vet går det inte att träna bort pronation, det är något man har naturligt. På Stadium har står det t.ex vilka löparskor som är pronation, neutrala osv.. Men rådfråga de
Quote from Funbeat user on 17 March 2012, 12:11Sök på "Kierkegaard pronation"
Sök på "Kierkegaard pronation"
Quote from Funbeat user on 17 March 2012, 14:05Är du helt säker på att pronationen orsakar dig ett mindre effektivt steg? Det faktum att du verkar landa på hälen kanske är den ände du ska börja titta på. Att leder vrider på sig under belastning är väl inte så konstig, någon stans måste dämpningen ske.
Är du helt säker på att pronationen orsakar dig ett mindre effektivt steg? Det faktum att du verkar landa på hälen kanske är den ände du ska börja titta på. Att leder vrider på sig under belastning är väl inte så konstig, någon stans måste dämpningen ske.
Quote from Funbeat user on 17 March 2012, 14:28och en viss pronation är helt naturligt för foten.
och en viss pronation är helt naturligt för foten.