Quote from Guest on 21 September 2011, 19:23http://ultrafitnesstraining.com/?page_id=881
Börja med Part 4.
Jisses.
http://ultrafitnesstraining.com/?page_id=881
Börja med Part 4.
Jisses.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 19:33ryyyyyyser, det där ser inte nyttigt ut på en fläck!
Det finns väl ledband i foten som ska hålla styr på foten bättre än så?
ryyyyyyser, det där ser inte nyttigt ut på en fläck!
Det finns väl ledband i foten som ska hålla styr på foten bättre än så?
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 19:41Ledbanden är väl ändå flexibla och inte styva, är inte det hela poängen med dem? Att vi (ungefär som han säger i videon) ska ha flexibla leder så att vi vid tillfälle av olycka (t.ex. att trampa snett) inte bryter något utan helt enkelt är flexibla nog at
Ledbanden är väl ändå flexibla och inte styva, är inte det hela poängen med dem? Att vi (ungefär som han säger i videon) ska ha flexibla leder så att vi vid tillfälle av olycka (t.ex. att trampa snett) inte bryter något utan helt enkelt är flexibla nog at
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 20:00nog är det muskler allt som tar hand om oväntade belastningar. Bättre ankelträning är att springa i skogen.
nog är det muskler allt som tar hand om oväntade belastningar. Bättre ankelträning är att springa i skogen.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 21:14Det handlar inte så mycket om oväntad belastning som om oväntade rörelsemönster. Muskler tar hand om belastning ja, men inte om rörelsemönstret i sig. Om du böjer något åt ett håll som det inte bör böjas spelar det ingen roll hur stark du är när böjen väl
Det handlar inte så mycket om oväntad belastning som om oväntade rörelsemönster. Muskler tar hand om belastning ja, men inte om rörelsemönstret i sig. Om du böjer något åt ett håll som det inte bör böjas spelar det ingen roll hur stark du är när böjen väl
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 22:04Jag kan inte se vitsen med den övningen. Om jag vandrar i kuperad terräng så vill jag inte att ankeln ska kunna vika sig så.
Jag kan inte se vitsen med den övningen. Om jag vandrar i kuperad terräng så vill jag inte att ankeln ska kunna vika sig så.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 22:24För mig hade det varit ett stort bekymmer om jag hade varit så rörlig. Bara för att man är rörlig så måste man ändå någon gång ta hand om den sneda belastningen. Hade min fot kunnat böjas så mycket hade nog foten gått av vid vrickning.
För mig hade det varit ett stort bekymmer om jag hade varit så rörlig. Bara för att man är rörlig så måste man ändå någon gång ta hand om den sneda belastningen. Hade min fot kunnat böjas så mycket hade nog foten gått av vid vrickning.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 22:28Jag hörde en kommentar om gå-stavar som finns med fjädrande funktion. Den som går i bergen vill veta var man sätter ner foten och att staven håller emot.
Jag hörde en kommentar om gå-stavar som finns med fjädrande funktion. Den som går i bergen vill veta var man sätter ner foten och att staven håller emot.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 23:09Mina anklar är uttöjda ungefär lika mycket den naturliga vägen. Det innebär alltså att jag aldrig vrickar fötterna längre, men samtidigt är det långt kvar till att jag skulle bryta foten, eftersom jag fortfarande har kvar sensorerna i lederna som känner a
Mina anklar är uttöjda ungefär lika mycket den naturliga vägen. Det innebär alltså att jag aldrig vrickar fötterna längre, men samtidigt är det långt kvar till att jag skulle bryta foten, eftersom jag fortfarande har kvar sensorerna i lederna som känner a
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 06:38Torbjörn >> Du förstår då problemet för en orienterare? 🙂 Inte speciellt härligt att bara falla ihop vid minsta ojämnhet.
Torbjörn >> Du förstår då problemet för en orienterare? 🙂 Inte speciellt härligt att bara falla ihop vid minsta ojämnhet.