Quote from Guest on 9 July 2011, 20:53Hej!
Någon som testat springa med ankeltyngder?
Jag sprang en vända på 13 km några gånger, vet inte exakt tid, runt 60.
Hade sedan på mig 1kg/ankel i ca en vecka med undantag för när jag duschade och sov, sedan sprang jag, på ca 65-70 min samma sträck
Hej!
Någon som testat springa med ankeltyngder?
Jag sprang en vända på 13 km några gånger, vet inte exakt tid, runt 60.
Hade sedan på mig 1kg/ankel i ca en vecka med undantag för när jag duschade och sov, sedan sprang jag, på ca 65-70 min samma sträck
Quote from Funbeat user on 9 July 2011, 21:03Vad vill du uppnå med detta? Rent spontant utan att inte veta så mycket om detta så skulle jag inte välja att springa med ankeltyngder. Det går ju saktare och löpsteget blir väl sämre? Har svårt att se att du blir en bättre löpare. Varierad träning och lö
Vad vill du uppnå med detta? Rent spontant utan att inte veta så mycket om detta så skulle jag inte välja att springa med ankeltyngder. Det går ju saktare och löpsteget blir väl sämre? Har svårt att se att du blir en bättre löpare. Varierad träning och lö
Quote from Funbeat user on 9 July 2011, 21:08Anledningen skulle isåfall vara att vänja sig vid den extra tyngden vid träning och sedan springa utan under lopp.
Anledningen skulle isåfall vara att vänja sig vid den extra tyngden vid träning och sedan springa utan under lopp.
Quote from Funbeat user on 9 July 2011, 21:09Spring snabbare på träning i stället.
Spring snabbare på träning i stället.
Quote from Camilla Höög on 9 July 2011, 21:31Jag skulle nog hellre ta extra tyngder på ryggen i form av en ryggsäck. Tyngder på anklarna gör nog som sagt att löpsteget påverkas.
Jag skulle nog hellre ta extra tyngder på ryggen i form av en ryggsäck. Tyngder på anklarna gör nog som sagt att löpsteget påverkas.
Quote from Funbeat user on 9 July 2011, 21:32Alright, tack för svar!
Alright, tack för svar!
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 07:47Hampus det är stor risk för skador på fötterna om du har vikten så nära. Håller med en av de föregående skribenterna lägg vikten i en ryggsäck så kan du både ha mer vikt och skaderisken blir mindre.
Hampus det är stor risk för skador på fötterna om du har vikten så nära. Håller med en av de föregående skribenterna lägg vikten i en ryggsäck så kan du både ha mer vikt och skaderisken blir mindre.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 09:15Här har det lästs för mycket Dragonball 🙂
Här har det lästs för mycket Dragonball 🙂