Quote from Guest on 8 June 2011, 14:10Hej!
Jag tränade 1400 min löpning i maj, jämfört med med ca 700 min i maj och 500 i April. Även jämfört med sommaren förra året så var maj en hård månad. Triggad av stegräknartävling på jobbet körde jag ganska stora volymer, men jag tror det utlöstes av
Hej!
Jag tränade 1400 min löpning i maj, jämfört med med ca 700 min i maj och 500 i April. Även jämfört med sommaren förra året så var maj en hård månad. Triggad av stegräknartävling på jobbet körde jag ganska stora volymer, men jag tror det utlöstes av
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 14:20Följ du det sista rådet. Jag skulle säga att du har plantar fasciit
Du kan även massera foten mot tennisboll, brödkavel, vattenflaska som legat i frysen.
Sen är det uppträning av musklerna i foten... 😉
Följ du det sista rådet. Jag skulle säga att du har plantar fasciit
Du kan även massera foten mot tennisboll, brödkavel, vattenflaska som legat i frysen.
Sen är det uppträning av musklerna i foten... 😉
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 15:02Jag har själv haft liknande problem sen i mars i år men lyckats hålla det på en acceptabel nivå och ändå kunnat löpa på. Jag säger inte det som ett råd utan mer som ett konstaterande att det inte behöver utveckla sig till något stort problem för alla.
Ja
Jag har själv haft liknande problem sen i mars i år men lyckats hålla det på en acceptabel nivå och ändå kunnat löpa på. Jag säger inte det som ett råd utan mer som ett konstaterande att det inte behöver utveckla sig till något stort problem för alla.
Ja
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 16:58Hade ett liknande besvär förra sommaren (och sommaren innan det) som berodde på platta, tunna, stumma vardagsskor och tofflor i kombination med mycket gående på hårda underlag. Gick till naprapat och massör men tyckte inte det hjälpte så mycket. Kunde int
Hade ett liknande besvär förra sommaren (och sommaren innan det) som berodde på platta, tunna, stumma vardagsskor och tofflor i kombination med mycket gående på hårda underlag. Gick till naprapat och massör men tyckte inte det hjälpte så mycket. Kunde int
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 21:13Jag har också haft både plantarfasciit och smärtor av läckande fettkuddar pga dåliga vardagsskor - jag gick mycket i tunna helt platta sandaler. Fullständigt värdefullt för mina fötter. Med sk "flip-flop"-modellen av sandaler kniper jag med tårna när jag
Jag har också haft både plantarfasciit och smärtor av läckande fettkuddar pga dåliga vardagsskor - jag gick mycket i tunna helt platta sandaler. Fullständigt värdefullt för mina fötter. Med sk "flip-flop"-modellen av sandaler kniper jag med tårna när jag
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:59Tack för alla tips :). Återkommer efter två veckor av alternativ träning och egenvård.
Tack för alla tips :). Återkommer efter två veckor av alternativ träning och egenvård.