Quote from Guest on 11 June 2007, 19:58hej har just börjat springa och det går inge bra
inte för att jag blir trött i bena utan för att jag får ont i bröstet/halsen och får blodsmak i munnen
pojkvännen tror det kan vara ansträngningsastma (han har själv det)
tränar annat också vet inte om jag
hej har just börjat springa och det går inge bra
inte för att jag blir trött i bena utan för att jag får ont i bröstet/halsen och får blodsmak i munnen
pojkvännen tror det kan vara ansträngningsastma (han har själv det)
tränar annat också vet inte om jag
Quote from Funbeat user on 11 June 2007, 20:08Får du ONT i bröstet/halsen när du anstränger dig ska du tveklöst diskutera detta med en doktor. Forumdiagnoser kan vara luriga. Inte för att jag misstänker nåt allvarligt, men symptomen du beskriver ska alltid tas på största allvar.
Får du ONT i bröstet/halsen när du anstränger dig ska du tveklöst diskutera detta med en doktor. Forumdiagnoser kan vara luriga. Inte för att jag misstänker nåt allvarligt, men symptomen du beskriver ska alltid tas på största allvar.
Quote from Daniel Jernebring on 11 June 2007, 20:11Isåfall har jag haft ansträngningsastma varje löppass sedan jag började i augusti förra året! Ansträngningar i bröstet och blodsmakl i munnen är det som definerar konditionsträning för mig. Let me know vad läkaren säger.
Isåfall har jag haft ansträngningsastma varje löppass sedan jag började i augusti förra året! Ansträngningar i bröstet och blodsmakl i munnen är det som definerar konditionsträning för mig. Let me know vad läkaren säger.
Quote from Therese Woodhill on 11 June 2007, 20:13Att man få ont i halsen och bröstet och smakar blod är för mig ett tecken på att du tar i. BRa jobbat.
Men tyvärr kan det vara allergi som satt sig på luftvägarna, givetvis kan det vara astma också. Men mest troligt är allergi eller bara att du tar i för
Att man få ont i halsen och bröstet och smakar blod är för mig ett tecken på att du tar i. BRa jobbat.
Men tyvärr kan det vara allergi som satt sig på luftvägarna, givetvis kan det vara astma också. Men mest troligt är allergi eller bara att du tar i för
Quote from Pernilla Liljegren on 11 June 2007, 20:24Spirometri med reversibilitetstest. Utandningstest före och efter ansträngning och ytterligare en gång efter att man fått inhalera luftrörsvidgande medicin. Görs av sjuksköterska på vissa vårdcentraler bl a.
Spirometri med reversibilitetstest. Utandningstest före och efter ansträngning och ytterligare en gång efter att man fått inhalera luftrörsvidgande medicin. Görs av sjuksköterska på vissa vårdcentraler bl a.
Quote from Funbeat user on 11 June 2007, 20:40ok få försöka få tid på stenberska
tack 🙂
ok få försöka få tid på stenberska
tack 🙂
Quote from Funbeat user on 11 June 2007, 22:45Hej!
Klart du ska gå till farbror doktorn om du oroar dig!
Har du nyss börjat träna och tar i för kung och fosterland, ja då får man blodsmak i munnen, men herregud, ONT ska det ju inte göra. Du kan ha anträngningsutlöst astma. Ifall du har det är det def
Hej!
Klart du ska gå till farbror doktorn om du oroar dig!
Har du nyss börjat träna och tar i för kung och fosterland, ja då får man blodsmak i munnen, men herregud, ONT ska det ju inte göra. Du kan ha anträngningsutlöst astma. Ifall du har det är det def
Quote from Funbeat user on 12 June 2007, 10:35jag har ju tränat karate sen et tag men man kanske inte märker av det för att det är kul, eller att man tränar på ett annat sätt
märkte det dock på kung fu lägret i helgen
jag har ju tränat karate sen et tag men man kanske inte märker av det för att det är kul, eller att man tränar på ett annat sätt
märkte det dock på kung fu lägret i helgen
Quote from Funbeat user on 16 June 2007, 09:14Kan man få enstaka astmaanfall?
Jag är allergisk mot björkpollen men har inte haft några problem att springa i skogen, men nu helt plötsligt så kändes det som om lungorna fick kramp.
Jag sprang inte fort och det hjälpte inte att sakta in, så jag fortsatt
Kan man få enstaka astmaanfall?
Jag är allergisk mot björkpollen men har inte haft några problem att springa i skogen, men nu helt plötsligt så kändes det som om lungorna fick kramp.
Jag sprang inte fort och det hjälpte inte att sakta in, så jag fortsatt
Quote from Funbeat user on 16 June 2007, 17:17Detta var intressant 🙂 Har själv ansträngningsastma sedan många år tillbaka och det är inte förrens nu jag har fått bukt på den. Och jag känner inte igen de symptomerna med "ont i bröst/blodsmak" , låter mer som de alla med lite för dålig kondition eller
Detta var intressant 🙂 Har själv ansträngningsastma sedan många år tillbaka och det är inte förrens nu jag har fått bukt på den. Och jag känner inte igen de symptomerna med "ont i bröst/blodsmak" , låter mer som de alla med lite för dålig kondition eller