Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kan någon ge mig tips på hur jag får ordning på Ant Agent?
Ny dator, klocka full med pass och jag börjar bli riktigt irriterad på att inte få ordning på detta. Datorn hittar ingen enhet, dvs min FR410. Har provat med både Google Chrome och Explorer

Om det är Ant Agenten som inte hittar någon enhet så kvittar det vilken webbläsare du använder. Den har inget med saken att göra.
Fokusera därför helt på Ant Agenten.

Har du lyckats att föra över pass tidigare eller fått den att para ihop sig?
Om inte:
H

Se också till att du har aktiverat hopparning i klockan!

Problemet verkar vara att Ant agent inte är aktiverad. Jag hittar inte var jag aktiverar den, det står att den är aktiverad under paraihop-alternativet, men, när jag öppnar står det "ej aktiv". Enhetsinställningar är grå.

Har du Garmin Express installerad? Om du har det så avinstallera den. Den fungerar inte med 410 ännu.

Testa vanliga standardknep som att starta om Ant Agenten och starta om datorn.

Har också en strulande Ant uppkoppling med min 410 men brukar få till det efter att ha kopplat i och ur Ant plutten och startat om Agenten några gånger, rätt frustrerande, på min bärbara pc fungerar det klockrent.

hoppas på att Garmin Express när den bli

Skam den som ger sig, efter många försök, ominstallationer, flytt mellan portar och tömt samtliga invektiv funkar nu skiten.Tack ni som supportat!

Har ett liknande bekymmer om än med en FR405. Min dator verkar inte hitta ANT agent, alltså USB-stickan. Skaffade ny datorn i våras och har haft lite strul med den så stickan har åkt ur och i lite mer frekvent, kanske har det blivit glapp? Men tycker nog

Det enda tipset är att fortsätta testa, det tog mig ett antal försök innan jag fick ordning på stickan. Ge inte upp är alltså bästa tipset!

Pröva att radera ikonen för ANT-agent och sen installera om. Jag råkade ut för att när jag bytte Garmin att det inte fungerade och jag installerade då om ANT-agent. Den gamla ikonen pekade då på det raderade gamla programmet. Och den nya ikonen gömde s