Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAntibiotika och halvmaraton?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag ska springa Helsinki City Run i morgon, mitt första lopp någonsin. Började motionera för första gången i mitt liv för 8 månader sedan, och jag har verkligen sett fram emot loppet.

Igår fick jag tandvärk. Jag fick en akuttid till tandläkaren idag på f

Det är väl bara att springa på om man mår bra och bryta om man får besvär efter vägen.

Det finns två skolor. Dels de som säger att det är livsfarligt att ta smärtstillande o likn under lopp eftersom kroppen då inte säger ifrån om något håller på att gå snett. Sedan finns den andra ytterligheten, vanlig i Nordamerika, där vätskestationerna o

Själva behandlingen är inte den som ev skulle hindra Dig, utan det är att Du har en pågående bakteriell infektion i ett område som är kapillärrikt med tunna slemhinnor. Dessutom djup tandficka som säkert är påverkade av infektionen - bakterier direkt ut i

Att missa ett lopp är tråkigt.
Om något skulle hända med dig är det förfärligt.
Jag skulle avstå och sätta upp ett nytt mål.

Tycker absolut att du inte ska springa utan att prata med en läkare. Antar att du inte hinner det så skippa, det är ju jättesvårt att hålla igen när man väl står på startlinjen!

Otroligt tråkigt att missa målet av detta skäl. Men handen på hjärtat, det är ju vägen hit som var viktig! Sätt upp ett nytt mål, det behöver du ändå göra i morrn.

Det finns tyvärr många exempel på de som inte tagit signaler och råd på allvar.

/ Henrik

Jag håller helt med Sylvia. Tandinfektioner är inte att leka med, de kan om man har otur ge upphov till tex infektion på hjärtklaffen. Just det medel du har fått utskrivet täcker inte in precis alla munhålebakterier, men nästan. Jag skulle stå över loppet

Jag ville aldrig nämna hjärtproblemen, men visst är det så. Tandköttsinflammationer är inte att leka med i o m att det är autobahn direkt ut i blodbanan.

Johan, tänk över Din situation! Det finns fler lopp men bara en Du.

Jag hade sprungit, men det är jag det.

12