Quote from Guest on 20 September 2012, 08:45Hur tillförlitligt är ett arbets-EKG (brandkårstestet) på cykel för att fastställa maxpuls?
Hittade ett läkarutlåtande i skrivbordet på ett test som jag gjorde 2008 och det visade på 185 som maxpuls. Jag var då en 42-år men rätt så otränad och enligt pap
Hur tillförlitligt är ett arbets-EKG (brandkårstestet) på cykel för att fastställa maxpuls?
Hittade ett läkarutlåtande i skrivbordet på ett test som jag gjorde 2008 och det visade på 185 som maxpuls. Jag var då en 42-år men rätt så otränad och enligt pap
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 08:55Förmodligen inte så bra skulle jag säga. Är du inte van cyklar är det oftast svårt att komma upp i maxpuls då muskelkapciteten sätter stop innan pulsen når sitt max. Sen kan man prata om grenspecifik maxpuls dvs att för cykling kanske din maxpuls (högsta
Förmodligen inte så bra skulle jag säga. Är du inte van cyklar är det oftast svårt att komma upp i maxpuls då muskelkapciteten sätter stop innan pulsen når sitt max. Sen kan man prata om grenspecifik maxpuls dvs att för cykling kanske din maxpuls (högsta
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 09:35Jag gjorde ett arbets-EKG på cykel på Karolinska 2010 där jag ombads ligga på en låg kadens på 60 och hamnade då faktiskt ganska exakt på det jag uppskattar min maxpuls i löpning att vara 190. Om jag däremot cyklar på spinningcykel eller vanlig cykel med
Jag gjorde ett arbets-EKG på cykel på Karolinska 2010 där jag ombads ligga på en låg kadens på 60 och hamnade då faktiskt ganska exakt på det jag uppskattar min maxpuls i löpning att vara 190. Om jag däremot cyklar på spinningcykel eller vanlig cykel med
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 09:39De kunde bett dig ligga på 150 i kadens.
De kunde bett dig ligga på 150 i kadens.
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 21:27Arbetsprov görs alltid på kadensen 60 som standard i Sverige. För att kunna jämföra tester och normalmaterial. Däremot som någon sa så är det inte säkert att det är din absoluta maxpuls som de visade, men möjligt att det var maxpuls för cykling iaf. Det ä
Arbetsprov görs alltid på kadensen 60 som standard i Sverige. För att kunna jämföra tester och normalmaterial. Däremot som någon sa så är det inte säkert att det är din absoluta maxpuls som de visade, men möjligt att det var maxpuls för cykling iaf. Det ä
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 20:31Men då ligger det testet från 2008 rätt nära sanningen i varje fall. Idag testade jag lite på skoj på rullbandet hur högt jag kunde komma i puls och enligt min garmin så var jag uppe i 180 i maxpuls men då har jag jobbat hårt i 12 timmar innan träningen.
Men då ligger det testet från 2008 rätt nära sanningen i varje fall. Idag testade jag lite på skoj på rullbandet hur högt jag kunde komma i puls och enligt min garmin så var jag uppe i 180 i maxpuls men då har jag jobbat hårt i 12 timmar innan träningen.