Quote from Guest on 13 March 2009, 12:52Jag är nybörjare och har funderat på en sak.
Det verkar som om jag simmar mer avslappnat, får bättre kraft (bättre armtag under ytan) och längre armtag om jag simmar lite mer som en "väderkvarn"(ovanför ytan) och ej tänker så mycket på höga armbågar och
Jag är nybörjare och har funderat på en sak.
Det verkar som om jag simmar mer avslappnat, får bättre kraft (bättre armtag under ytan) och längre armtag om jag simmar lite mer som en "väderkvarn"(ovanför ytan) och ej tänker så mycket på höga armbågar och
Quote from Funbeat user on 13 March 2009, 13:02Att simma som en väderkvarn sliter mer på axlarna samt att man får sämre rotation. Med sämre rotation får man ett sämre drag under vattnet.
Att simma som en väderkvarn sliter mer på axlarna samt att man får sämre rotation. Med sämre rotation får man ett sämre drag under vattnet.
Quote from Funbeat user on 13 March 2009, 14:03Alla behöver ju inte ha Popovsåterförning, men det viktigaste tror jag är att det är armbåden som leder återföringen, inte handen! (Har själv svårt för det).
Men armbåden ska gå i en cirkel i längdriktiningen så axeln kommer fram ordentligt, annars lägge
Alla behöver ju inte ha Popovsåterförning, men det viktigaste tror jag är att det är armbåden som leder återföringen, inte handen! (Har själv svårt för det).
Men armbåden ska gå i en cirkel i längdriktiningen så axeln kommer fram ordentligt, annars lägge
Quote from Funbeat user on 22 March 2009, 21:42Näh, det är noll betydelse om armbågen ligger högt. Själv brukar jag bara slänga fram armen. Kolla hur sprintersimmarna gör! Orsaken till att man traditionellt rekommenderat hög armbåge är att det ansetts göra att man automatiskt håller hög armbåge i armt
Näh, det är noll betydelse om armbågen ligger högt. Själv brukar jag bara slänga fram armen. Kolla hur sprintersimmarna gör! Orsaken till att man traditionellt rekommenderat hög armbåge är att det ansetts göra att man automatiskt håller hög armbåge i armt