Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

(Min första post.)

Apropå Vattenfall Stockholm Triathlon 2015 olympisk distans, tävling herrar: Någon som hört något från arrangören om de på något vis förinformerade om att simningen, som är medsols enligt all arrangörsinformation, i år vändes och start

så du menar att man inte simmade som det stå på kartan som de har på hemsidan??

BILD:http://startpm.weebly.com/uploads/2/5/7/0/25705974/6468955.jpg?959

Exakt Ryan: Simningen var åt andra hållet. Har läst om en hel del som hade problem med att navigera under simningen.
Tornet på Stadshuset var en bra fästpunkt i motljuset från solen. Men inte nu när simningen var åt andra hållet för då simmade vi helt ur

oj, det är dålig av de.

men om man inte vara med i den första startgrupp, kunde inte man ser hur de andra simmade?

hade de några karta runt TC som kanske visade annat? ofta skriver man på PM för senaste information ska man har något genom gång innan sta

Ryan: Absolut, efter att första grupp gett sig iväg var det ganska tydligt att simningen var ändrad.
Personligen var jag fokuserad på annat än att kolla upp eventuell ny information angående tävlingen. Och jag ska ärligt säga att innan start så tänkte ja

jag brukar har sten koll på simning, T1 och cykling ut. Restan av loppet finns där alltid någon att följa efter för min del 😉

Jag simmade också i första startgrupp och min fru i andra och vi såg ingen information om ändringen. Hörde inget i högtalarna utan ändringen var lös info som spreds på pontonen innan start...

Starten var rätt kaotisk, det verkade som om de inte fått ut a

Synd på ett i övrigt mycket bra arrangemang.
Ja lite att önska på den väääldigt långa växlingszonen också 🙂

Storleken på växlingsområdet är rimligen svårt att göra mycket åt om man ska ha det antal deltagare man har. Och det är inte heller den enda tävlingen med "långt" växlingsområde - även bl.a. IM 70.3 Mallorca har ett växlingsområde som är 3-400 m långt. De

Kan bara hålla med om att simningen var tråkig i år. Dels för att det var omöjligt att sikta bojarna pga solen men också för att så många fuskade, förmodligen omedvetet. Jag var en av alla som simmade tokfel på vägen tillbaka och var tvungen att korrigera

12