Quote from Guest on 25 January 2011, 13:32Hej alla träning och tävlingsglada!
Jag och bror min ska nu i sommar arrangera en tävling för våra närmsta vänner (ca 30 personer). konceptet liknar Ö till Ö men är betydligt kortare. Lite svårt att förklara loppets upplägg men jag gör ett försök.
Du sp
Hej alla träning och tävlingsglada!
Jag och bror min ska nu i sommar arrangera en tävling för våra närmsta vänner (ca 30 personer). konceptet liknar Ö till Ö men är betydligt kortare. Lite svårt att förklara loppets upplägg men jag gör ett försök.
Du sp
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 13:42Du behöver bara tillstånd från Länsstyrelsen om du tänker arrangera tävling på allmän väg. Det låter som om det här är ett ganska privat arrangemang på privat mark, så tillståndsfrågan verkar vara en icke-fråga.
Hur tänker du göra med vätskestationer? Ko
Du behöver bara tillstånd från Länsstyrelsen om du tänker arrangera tävling på allmän väg. Det låter som om det här är ett ganska privat arrangemang på privat mark, så tillståndsfrågan verkar vara en icke-fråga.
Hur tänker du göra med vätskestationer? Ko
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 14:05Tack för snabb feedback Susanna! 🙂
Så enkelt att enbart utgå ifrån att allt går bra...vilket tyvärr sällan är fallet. Bra frågeställningar som vi måste tänka på.
Hur tänker du göra med vätskestationer?
Tre stationer, deltagare får även ha egna vätske
Tack för snabb feedback Susanna! 🙂
Så enkelt att enbart utgå ifrån att allt går bra...vilket tyvärr sällan är fallet. Bra frågeställningar som vi måste tänka på.
Hur tänker du göra med vätskestationer?
Tre stationer, deltagare får även ha egna vätske
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 19:32Glöm inte bort att 150m simning i öppen sjö i kanske kallt vatten inte är detsamma som 150m i tempererad bassäng. Lägg sen till att som du säger man har jobbat på bra och kanske är rätt trött. Personligen skulle jag nog anse att simningen är de farligaste
Glöm inte bort att 150m simning i öppen sjö i kanske kallt vatten inte är detsamma som 150m i tempererad bassäng. Lägg sen till att som du säger man har jobbat på bra och kanske är rätt trött. Personligen skulle jag nog anse att simningen är de farligaste
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 10:59"Har försökt att vara väldigt utförlig då jag uppfattade det som att ni inte har någon större erfarenhet av att arranger denna typ av aktiviteter. "
Det är en korrekt analys Håkan och jag uppskattar ditt utförliga svar. Vårt problem är också att vi är si
"Har försökt att vara väldigt utförlig då jag uppfattade det som att ni inte har någon större erfarenhet av att arranger denna typ av aktiviteter. "
Det är en korrekt analys Håkan och jag uppskattar ditt utförliga svar. Vårt problem är också att vi är si
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 13:05Om det är många elitsimmare med så kanske de inte är så roade av att få simmomentet "förstört" annars är ju en tanke att det är obligatoriskt (för lagen) att medföra t ex en luftmadrass, flytvästar eller andra flythjälpmedel under simsträckorna. För jag a
Om det är många elitsimmare med så kanske de inte är så roade av att få simmomentet "förstört" annars är ju en tanke att det är obligatoriskt (för lagen) att medföra t ex en luftmadrass, flytvästar eller andra flythjälpmedel under simsträckorna. För jag a
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 13:45Tack för ett bra förslag Marcus.
Ett måste skulle helt klart kunna vara att ex varje person ska ha med sig en platta. Den skulle gå att spänna runt midjan. Precis som du nämner kommer alla simma med löputrusning.
Vi ser det inte som att dessa kille å t
Tack för ett bra förslag Marcus.
Ett måste skulle helt klart kunna vara att ex varje person ska ha med sig en platta. Den skulle gå att spänna runt midjan. Precis som du nämner kommer alla simma med löputrusning.
Vi ser det inte som att dessa kille å t
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 15:00Jag tycker det är bra!
skriv här på FB när starten går...
Jag tycker det är bra!
skriv här på FB när starten går...
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 23:07Vi kommer öppna tävlingen även för utomstående. Jag tror att den kan fylla ett tomrum för oss som tycker att ö till ö verkar häftigt men som tycker att det är lite väl utmanande...
gå in och tyck till
www.angaloppet.se
Mvh/
Nils
Vi kommer öppna tävlingen även för utomstående. Jag tror att den kan fylla ett tomrum för oss som tycker att ö till ö verkar häftigt men som tycker att det är lite väl utmanande...
gå in och tyck till
Mvh/
Nils
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 13:12Ser riktigt roligt ut, tyvärr passar det nog inte in i semestern i år. Hoppas det blir en återkommande tävling!
Ser riktigt roligt ut, tyvärr passar det nog inte in i semestern i år. Hoppas det blir en återkommande tävling!