Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningarrangera
You need to log in to create posts and topics.

12

funderade på att arrangera en liten 3H arrangemang för orienteringsklubben. som tidtagning tänkte jag använda mig av sportident för varv räkning och mellantider. vad är roligast ch mest praktiskt köra på ett 2.5 km elljuspår eller köra på 5 km spåret elle

jag har ingen erfarenhet, men att kuta runt samma 2,5 kilometare i tre timmar skulle få mig att begå självmord efter 2.5 h...

Provade 14 km runt ett 2 km spår och höll på att dö av tristess!!

En skogsslinga (5-8 km) plus möjlighet att att kuta runt en 2

Tjavars det finns ju de som klarar Vasaloppsträning på vårt 1,2 kilometers konstsnöspår... så varför inte? Fördelen med att lägga det på spåret är att man kan springa i vanliga löparskor. Skulle det gå i terrängen så skulle i alla fall jag behöva mina hög

En vanlig SI-5:a har vissa begränsningar men för de föreslagna alternativen så räcker den väl om Wanjiru och Gebreselassie håller sig borta... 😉

"kapacitet: 39 stämplingar (30 kontrollkoder med tid, 6 kontrollkoder utan tid (reserv), starttid, checktid

men lägger jag en 5 km slinga så hinns det inte stämplas så mycket.

Kanske lägga en åtta: varannat varv 5 varannat 2,5. Annars kan du få många som bryter med >30 min kvar "eftersom de ändå inte hinner fem till". Antar jag?

ja det är välldigt stor skillnad på de bra och de mindre bra. så 5 + 2.5 slinga låter bra

man aknske ska servera nått under tillställningen kanske ha en 2 termosar med kaffe och nån med varm saft kanske en klase bananer. inte så många i klubben så blir ju inga mängder

Varför bara arrangera för din orienteringsklubb?
Varför inte bjuda in andra klubbar?
Vi i de mindre klubbarna vill gärna träna och göra en massa skoj med vår sport, men tyvärr finns det inte så stort intresse i klubbarna (läs: vår klubb) att arrangera ku

Jag skulle gärna vilja vara med och fler i min (inte orienteringsklubb iofs) tror jag skulle hänga med.

Du bor ju i närheten också ser jag. 🙂

12