Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningArytmier vid hård ansträngning
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Undrar om någon vet något om hur farligt/normalt det är med uteblivna slag i samband med träning. Jag har märkt att jag får det precis efter (och kanske under..?) intervallträning när jag verkligen tar ut mig. Det är svårt att inte notera det för pul

Hedda, att skriva "Drar mig för att söka läkare då unga människor med "hjärtproblem" antagligen inte är så välkommet.. " tycker jag låter vädigt osunt...läkarvetenskapen är till för Dig och alla andra, som upplever besvär av olika grad.

Är Du orolig för

Unga är väl minst lika välkomna som andra om det är hjärtat som kanske spökar? Jag kan inte tänka mig något annat.

När det gäller hjärtat skulle jag hellre söka läkare en gång för mycket än en gång för lite.

jag säger det samma.
klart de tar emot dig. och självklart så ska du söka omedelbart.

Gå och kolla upp hjärtat fortast möjligt.

Vi betalar en massa i skatt men jag har själv upplevt att den dag man väl behöver vård så får man det - fantastiskt bra sådan dessutom. Du har rätt till vård precis som alla andra, och jag tror att läkarna är vä

Det har diskuterats att införa obligatorisk kontroll av idrottande barn i Sverige eftersom det har förekommit en hel del fall med unga som dött av hjärtfel.
I Italien är det infört sedan 1982.
Så att unga som kommer in för att undersöka eventuella hjärtpr

Detta bör du kolla upp.

Arytmier i vila däremot är ingen konstigt, folk som sysslat på med konditionsidrott i många har skall ha detta.

Denna meningsbyggnad var lite svår att hänga med på. Men jag förstår ändå. 😉

oj...*skäms*

Har man sysslat med konditionsidrott i många år på elitnivå är det mycket vanligt att man har arytmier i vila. Så skulle det stå, typ...

Klart som korvspad 🙂

12