Quote from Guest on 17 November 2007, 21:26Hej!
Undrar om någon vet något om hur farligt/normalt det är med uteblivna slag i samband med träning. Jag har märkt att jag får det precis efter (och kanske under..?) intervallträning när jag verkligen tar ut mig. Det är svårt att inte notera det för pul
Hej!
Undrar om någon vet något om hur farligt/normalt det är med uteblivna slag i samband med träning. Jag har märkt att jag får det precis efter (och kanske under..?) intervallträning när jag verkligen tar ut mig. Det är svårt att inte notera det för pul
Quote from Catharina Brattlin on 17 November 2007, 21:36Hedda, att skriva "Drar mig för att söka läkare då unga människor med "hjärtproblem" antagligen inte är så välkommet.. " tycker jag låter vädigt osunt...läkarvetenskapen är till för Dig och alla andra, som upplever besvär av olika grad.
Är Du orolig för
Hedda, att skriva "Drar mig för att söka läkare då unga människor med "hjärtproblem" antagligen inte är så välkommet.. " tycker jag låter vädigt osunt...läkarvetenskapen är till för Dig och alla andra, som upplever besvär av olika grad.
Är Du orolig för
Quote from Funbeat user on 17 November 2007, 22:04Unga är väl minst lika välkomna som andra om det är hjärtat som kanske spökar? Jag kan inte tänka mig något annat.
När det gäller hjärtat skulle jag hellre söka läkare en gång för mycket än en gång för lite.
Unga är väl minst lika välkomna som andra om det är hjärtat som kanske spökar? Jag kan inte tänka mig något annat.
När det gäller hjärtat skulle jag hellre söka läkare en gång för mycket än en gång för lite.
Quote from Funbeat user on 17 November 2007, 22:05jag säger det samma.
klart de tar emot dig. och självklart så ska du söka omedelbart.
jag säger det samma.
klart de tar emot dig. och självklart så ska du söka omedelbart.
Quote from Lars Mörrby on 18 November 2007, 15:20Gå och kolla upp hjärtat fortast möjligt.
Vi betalar en massa i skatt men jag har själv upplevt att den dag man väl behöver vård så får man det - fantastiskt bra sådan dessutom. Du har rätt till vård precis som alla andra, och jag tror att läkarna är vä
Gå och kolla upp hjärtat fortast möjligt.
Vi betalar en massa i skatt men jag har själv upplevt att den dag man väl behöver vård så får man det - fantastiskt bra sådan dessutom. Du har rätt till vård precis som alla andra, och jag tror att läkarna är vä
Quote from Camilla Höög on 18 November 2007, 22:21Det har diskuterats att införa obligatorisk kontroll av idrottande barn i Sverige eftersom det har förekommit en hel del fall med unga som dött av hjärtfel.
I Italien är det infört sedan 1982.
Så att unga som kommer in för att undersöka eventuella hjärtpr
Det har diskuterats att införa obligatorisk kontroll av idrottande barn i Sverige eftersom det har förekommit en hel del fall med unga som dött av hjärtfel.
I Italien är det infört sedan 1982.
Så att unga som kommer in för att undersöka eventuella hjärtpr
Quote from Funbeat user on 19 November 2007, 12:44Detta bör du kolla upp.
Arytmier i vila däremot är ingen konstigt, folk som sysslat på med konditionsidrott i många har skall ha detta.
Detta bör du kolla upp.
Arytmier i vila däremot är ingen konstigt, folk som sysslat på med konditionsidrott i många har skall ha detta.
Quote from Funbeat user on 19 November 2007, 12:56Denna meningsbyggnad var lite svår att hänga med på. Men jag förstår ändå. 😉
Denna meningsbyggnad var lite svår att hänga med på. Men jag förstår ändå. 😉
Quote from Funbeat user on 19 November 2007, 20:58oj...*skäms*
Har man sysslat med konditionsidrott i många år på elitnivå är det mycket vanligt att man har arytmier i vila. Så skulle det stå, typ...
oj...*skäms*
Har man sysslat med konditionsidrott i många år på elitnivå är det mycket vanligt att man har arytmier i vila. Så skulle det stå, typ...
Quote from Fredric Lagerström on 19 November 2007, 22:38Klart som korvspad 🙂
Klart som korvspad 🙂