Quote from Guest on 16 July 2009, 11:49Jag cyklade i veckan på en nyasfalterad väg med resultatet att asfalt fastnade på ramen. Har svårt att får bort "kletet". Har ni något tips om hur jag bäst jag får cykeln asfaltsfri?
Jag cyklade i veckan på en nyasfalterad väg med resultatet att asfalt fastnade på ramen. Har svårt att får bort "kletet". Har ni något tips om hur jag bäst jag får cykeln asfaltsfri?
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 11:59Avfettningsmedel från macken bör fungera.
Avfettningsmedel från macken bör fungera.
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 12:03Jupp, avfettningsmedel som används i vissa tvätthallar är bäst. Fast det brukar innebära en hel del gnidande ändå...
/F
Jupp, avfettningsmedel som används i vissa tvätthallar är bäst. Fast det brukar innebära en hel del gnidande ändå...
/F
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 12:42Jag råkade ut för samma sak förra sommaren, och sedan dess väntar jag alltid ut en nyasfalterad cykebana ett dygn innan jag vågar cykla på den.
Avfettning funkade bra för att få bort det värsta, men sedan var det ändå ett tunt lager kvar, irriterande och
Jag råkade ut för samma sak förra sommaren, och sedan dess väntar jag alltid ut en nyasfalterad cykebana ett dygn innan jag vågar cykla på den.
Avfettning funkade bra för att få bort det värsta, men sedan var det ändå ett tunt lager kvar, irriterande och
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 12:58Tvätta med diskmedel, sedan ett bra bilvax eller cleaner först. Rubbing i värsta fall.
Tvätta med diskmedel, sedan ett bra bilvax eller cleaner först. Rubbing i värsta fall.
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 13:28Lacknafta har funkat mot asfaltfläckar för mig.
Lacknafta har funkat mot asfaltfläckar för mig.
Quote from Mikaela Lexén on 16 July 2009, 13:29Asfalts- och tjärfläckar tar du lättast bort med med en så kallad kallavfettning (naftabaserade) och inte de populärt kallade naturavfettningarna (alkaliska) som finns, de är bättre till "lättare" smuts.
Asfalts- och tjärfläckar tar du lättast bort med med en så kallad kallavfettning (naftabaserade) och inte de populärt kallade naturavfettningarna (alkaliska) som finns, de är bättre till "lättare" smuts.
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 14:47.
.
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 18:37Bensin
Bensin
Quote from Fredrik Närenfors on 16 July 2009, 20:15Det finns ett speciellt avfettningsmedel på mackarna som löser tjära. Heter förmodligen nåt i stil med tjärlösande avfettningsmedel. Har använt det själv med strålande resultat.
Det finns ett speciellt avfettningsmedel på mackarna som löser tjära. Heter förmodligen nåt i stil med tjärlösande avfettningsmedel. Har använt det själv med strålande resultat.