Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsics DS Racer 8
You need to log in to create posts and topics.

Har för närvarande DS Trainer 15, men har grymma problem med blodblåsor på hälarna. Problemet tycks inte bli så mycket bättre med tiden heller. Det hela tycks bero på den hårda plastkappa baktill, vars överkant skaver mot hälen.
Jag går nu i tankar på at

Om hälkappan är problemet kan du ju kolla om det här hjälper. Billigare än att skaffa nya skor: http://www.loparlarsson.se/content/view/45/55/

en hyffsad inläggssula hjälpte mig..värt att prova!

Jo jag skall pröva lite diverse för trainern. Fast jag undrar även vad det gäller racern, för jag vill inte köpa en sko till med samma problem.
Jag har sedan tidigare även DS Trainer 13, men har inga som helst problem med dessa.

Testa annat märke än Asics. Det brukar hjälpa. Det finns skor för alla fötter.

Håller med Olle, modda hälkappan innan du springer iväg och bränner en massa pengar på en ny sko. Det finns en lite mildare variant beskriven i min senaste blogg. Typ, snitta nertill istället för upptill...

DS har PHF vilket inte racern har (tror jag till 99%) så det är helt olika i hälen.

Jag springer i DS Racer 8. hälkappan är ju hård men, men stoppningen är ju inte ens hälften jämfört med Trainern. om du vill ha en sko med mjukhälkappa och inte vill modifiera själv så kan Nike Free modeller kanske vara något. Jag har ej provat serien sjä

Free 5.0 har bara ett tunt tyg som hälkappa. 3.0 aningen grövre tyg men fortfarande mjukt. Jag har dom två modellerna och dom är båda väldigt sköna att springa i. Enda problemet med N. Free är att det fastnar mycket småsten i sulan om man springer på väga

Tack för förslag. Har gått över hälkappan med en varmluftspistol och sedan böjt ut den lite på den sida som problemet är. Känns klart bättre, men har inte testat att springa ännu.
Får gå ut och känna lite på lite olika racers. Skall kolla in Saucony Fastw