Quote from Guest on 6 February 2010, 18:24Hejsan alla
Jag har under årets gång haft ett par asics ds trainer som en komplemetsko till min mängdträningsskor som jag trivs mycket bra med!
Nu är det dags att förnya garderoben och det jag undrar är om någon här har erfarenhet av att endast springa
Hejsan alla
Jag har under årets gång haft ett par asics ds trainer som en komplemetsko till min mängdträningsskor som jag trivs mycket bra med!
Nu är det dags att förnya garderoben och det jag undrar är om någon här har erfarenhet av att endast springa
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 18:34Jag kör alla mina pass (och lopp, inkl. triathlon) i DS trainers sen 1-2 år tillbaka. Innan hade jag Kayano också, men de känns så klumpiga, så nu har jag 3 par DS Trainers (2 olika årsmodeller) som jag växlar mellan bara.
Kan tillägga att jag överproner
Jag kör alla mina pass (och lopp, inkl. triathlon) i DS trainers sen 1-2 år tillbaka. Innan hade jag Kayano också, men de känns så klumpiga, så nu har jag 3 par DS Trainers (2 olika årsmodeller) som jag växlar mellan bara.
Kan tillägga att jag överproner
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 18:40Ok. låter bra.
Ja, jag har funderat på ett par kayano också, ifall det nu ska bli två par, men jag håller med om att många "mängdträningsskor" känns klumpiga.Jag har tidigare kört milen och liknande i mina ds trainer och har inte haft några känninga
Ok. låter bra.
Ja, jag har funderat på ett par kayano också, ifall det nu ska bli två par, men jag håller med om att många "mängdträningsskor" känns klumpiga.
Jag har tidigare kört milen och liknande i mina ds trainer och har inte haft några känninga
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 18:44Oavsett hur bra dina ds funkar så tycker jag det kan vara smart att växla mellan olika skor, för fotens skull. Jag tänker mig att man därmed ser till att olika muskler i foten får träning.
Men jag skulle skaffa ngt lättare att växla av med. DS Trainer är
Oavsett hur bra dina ds funkar så tycker jag det kan vara smart att växla mellan olika skor, för fotens skull. Jag tänker mig att man därmed ser till att olika muskler i foten får träning.
Men jag skulle skaffa ngt lättare att växla av med. DS Trainer är
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 18:52Asså till och med en lättare än trainern? har du någon bra modell att rekommendera isåfall? Jag har en lätt pronation och många lättare skor brukar vara helt neutrala.
Jag är lite nyfiken på att prova vibram fivefingers, men där kommer det krävas en del
Asså till och med en lättare än trainern? har du någon bra modell att rekommendera isåfall? Jag har en lätt pronation och många lättare skor brukar vara helt neutrala.
Jag är lite nyfiken på att prova vibram fivefingers, men där kommer det krävas en del
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 18:55DS Racer är väl nästa steg om man vill ha en lättare sko. Har för mig att de har lite lite pronationsstöd, trots att det är en lättviktare. Jag kan dock ha fel på den punkten.
Lättviktsskor har man främst på tävling och eventuellt kvalitetspass (de hålle
DS Racer är väl nästa steg om man vill ha en lättare sko. Har för mig att de har lite lite pronationsstöd, trots att det är en lättviktare. Jag kan dock ha fel på den punkten.
Lättviktsskor har man främst på tävling och eventuellt kvalitetspass (de hålle
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 19:00Fivefingers tycker jag är en bra 3e eller 4e sko.
DS Racer som nämns ovan tycker jag verkar svåra att få tag på. Nikes nya Lunaracer eller Lunar Elite kan kanske vara intressanta. Annars verkar Adidas ha ett gäng modeller som ev. går att få tag på. Tyvär
Fivefingers tycker jag är en bra 3e eller 4e sko.
DS Racer som nämns ovan tycker jag verkar svåra att få tag på. Nikes nya Lunaracer eller Lunar Elite kan kanske vara intressanta. Annars verkar Adidas ha ett gäng modeller som ev. går att få tag på. Tyvär
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 19:11Tack för alla svar!
jag ska nog helt enkelt börja med endast ett par ds trainer och i framtiden kanske utöka med något annat.
Jag måste ju först och främst se till att börja löpträna igen på allvar innan jag ens behöver tänka på någon renodlad tävlingssk
Tack för alla svar!
jag ska nog helt enkelt börja med endast ett par ds trainer och i framtiden kanske utöka med något annat.
Jag måste ju först och främst se till att börja löpträna igen på allvar innan jag ens behöver tänka på någon renodlad tävlingssk
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 19:12Saucony fastwitch är lättare och med lite pronationsstöd. vill man inte ha en fullt så lätt sko är saucony tanget en utmärkt sko! också den med lite pronationsstöd. men fortfarande lättare än DS trainer.
Saucony fastwitch är lättare och med lite pronationsstöd. vill man inte ha en fullt så lätt sko är saucony tanget en utmärkt sko! också den med lite pronationsstöd. men fortfarande lättare än DS trainer.
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 19:14Ah, jag tolkade det faktum att du hade DS trainern som komplementsko till en annan sko att du faktiskt behövde flera par skor.
Tills du springer mer än 3 pass i veckan så räcker ett par DS alldeles utmärkt.
Ah, jag tolkade det faktum att du hade DS trainern som komplementsko till en annan sko att du faktiskt behövde flera par skor.
Tills du springer mer än 3 pass i veckan så räcker ett par DS alldeles utmärkt.