Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag kanske inbillar mig, men det verkar vara betydligt större skillnad än vad man tror mellan de olika modellerna, eller vad säger ni?

Efter att ha varit supernöjd med mina Asics GEL Nimbus 11 som jag redan har sprungit slut på 2 par så tänkte jag att j

Jag har slitit 2 par Gel Nimbus 11, var på väg att köpa ett par Gel Nimbus 12.
Men när jag var och provlöpte fastnade jag istället för ett par Mizuno Ultra Wave 2, som kändes likvärdiga. Mest för att få omväxling för fötterna, så beställde jag ett par av

Mizuno alternativet lät spännande. Var Mizunoskon bredare än Nimbus 12? Tycker Nimbus 12 var lite för smala för min fot medan Nimbus 11 var helt perfekta i bredden. Jag har nästan svårt att förstå att Nimbus 12 är uppföljaren av Nimbus 11. Är ju i princip

Marcus: jag håller med om din iakttagelse vad gäller skillnaderna mellan 11:an och 12:an. 12:an är klart smalare, dock inte FÖR smal för min fot, så det funkar. Men jag tyckte nog att 11:an var bekvämare. Känns som en helt annan läst.
Jag provade flera s

Tycker Mizunon känns lika bred ungefär som Nimbus 11. Bägge passar mina fötter ypperligt. Möjligen har Mizunon lite mindre häldämpning, men rätt obetydligt i sådana fall anser jag.
Nimbus 12 kändes lite smalare än Nimbus 11 när jag provade i vintras. Komm

ok, tack för bra svar. Då ska jag nog köpa ett par Mizuno. Ska kolla på dem. Antar att de också är för löpare med neutralt löpsteg och med normalvikt.

Då var det så som det kändes och inte inbillning, dvs att Nimbus 12 är smalare. trist att erkänna att

Hoppas att det var till någon vägledning, jag har själv ett neutralt löpsteg men en rätt bred fot.

Jag var "ful" och provade skon i butik, för sen beställa från Startfitness på nätet. Tror jag betalade runt 800 kr för dem istället för 1400 kr.

Aj då! Jag med mina fyrkanter till fötter har önskat mig ett par Nimbus 12 i födelsedagspresent. Kanske jag ska avstyra det om de är väldigt smala. Som referens, är 12:an smalare än t.ex. DS Trainer 15 och DS Racer 8, någon som vet?

Hur är det med hållba

Fredrik, jag tänker också vara "ful" och testa i butik. Den servicen är knappast värd 700-800 kr extra. Alternativt kan kan kanske besöka stadium eller Intersport där det är självservice i princip.

Johanna, jag upplevde de ungefär lika trånga, eller Nim

Ah, tack! Då kanske det kan fungera med 12:an ändå. 🙂

12