Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsics gt-2000?
You need to log in to create posts and topics.

Har lagt undan ett par. Tänkte höra om någon som har erfarenhet av dessa?

Jag gillar dem som mängdsko. Men det är så klart helt individuellt om man gillar dem eller ej.
Det väger mindre än GT 2170 (föregångaren), men det finns andra lättare skor om man gillar sånt.

Hört från många hört att det inte är samma stadiga proneringsskydd som 2170.
Vågar därför inte själv köpa dom eftersom jag alltid haft 2170 och dess föregångare.

Jag tycker pronationsstödet är kvar.
Skon är dock några millimeter smalare än 2170 (gissar 5 mm).

Detta ser jag dock som en fördel. Innan (med 21-serien) kickade jag ofta till min högra fotknöl med vänster sko. Händer inte alls lika ofta längre. Ok, har

Har ett par som gått dryga 10 mil. Gillar denna modell mycket bättre än GT 2170. Känns lättare och lite lägre i sulprofilen. Och passformen är grym på mina fötter - blir skönare ju mer man springer i dem. Huruvida pronationsstödet är sämre jämfört med GT

Tack för åsikterna!

Har nu köpt skorna och tagit en första runda och det kändes allatiders. Så nu är det bara att hoppas att det håller i sig 🙂

Nyligen köpt samma! Väntar med spänning 🙂

Möjligen är utrymmet för tårna lite mindre än tidigare, för jag har fått ett par blåsor efter 19 mil. Å andra sidan har jag sprungit med ovanligt tunna strumpor.

Jag har trailvarianten och den känns betydligt lättare och styvare än 2170 men enligt Asics har den samma vikt.
Jag är dock mycket nöjd med både 2170 och 2000

Är bättre plats för tårna än 2170. Hälen är sänkt jämfört med 2170. Skön sko som jag avverkat många mil med. Nu är det dock dags för en lättare sko.